Tehnologia hibridă, pariul Nissan pentru relansarea afacerii

Autor: Alecsandru Ionescu

Publicat: 26-05-2025 16:25

Actualizat: 26-05-2025 19:25

Article thumbnail

Sursă foto: Leslie Garland / LGPL, Leslie Garland Pictures / Alamy / Profimedia

Producătorul auto nipon Nissan Motor, afectat de pierderi masive, se bazează pe cea mai recentă tehnologie a sa "e-Power" pentru redresare, transmite AP.

Un tip de hibrid, e-Power are atât motor electric cât şi pe benzină, asemănător cu modelul Prius al Toyota Motor. Diferenţa faţă de Prius este că în timpul condusului nu este necesar să comute înainte şi înapoi între motoare, maşina utilizând întotdeauna bateria EV, astfel încât condusul este lin şi liniştit, potrivit Agerpres.

Avantajul maşinilor care dispun de "e-Power" este că nu trebuie niciodată încărcate aşa cum sunt vehiculele electrice (EV). Proprietarul doar alimentează la benzinărie şi maşina funcţionează.

Pentru redresarea afacerii, conducerea Nissan a anunţat măsuri de reducere a costurilor, mai multe parteneriate şi redefinirea gamei de produse, iar aici se potriveşte "e-Power", a afirmat directorul de tehnologie Eiichi Akashi.

Oficialii Nissan nu au dat estimări privind preţul maşinilor care vor dispune de "e-Power".

Săptămâna trecută, Nissan a anunţat că va concedia, pe plan global, aproximativ 15% din forţa sa de muncă până în martie 2028, sau 20.000 de angajaţi, după ce a raportat pierderi anuale, în urma scăderii vânzărilor de vehicule în China şi alte ţări, şi a extinderii eforturilor de restructurare.

De asemenea, compania va reduce numărul unităţilor de producţie de la 17 la 10 până în 2027, conform planului de redresare, care include "măsuri dure, decisive, pentru îmbunătăţirea performanţei şi crearea unei afaceri mai reziliente, care să se adapteze rapid la schimbările de pe piaţă", se arată în comunicatul Nissan. Compania nu a specificat ce uzine vor fi închise, dar a confirmat că sunt vizate unităţi din Japonia.

"Avem un munte de escaladat. Începând de astăzi, construim viitorul pentru Nissan", le-a spus jurnaliştilor directorul general Ivan Espinosa, subliniind că obiectivul nu va fi uşor, necesitând disciplină şi muncă în echipă.

Cele mai recente planuri urmează unei revizuiri atente a operaţiunilor, pentru a alinia producţia cu cererea, pentru a face faţă cerinţelor de pe piaţă. De asemenea, Nissan va impulsiona parteneriatele sale, cum ar fi cel cu Renault SA în Europa şi cu Dongfeng Nissan în China, a anunţat Espinosa.

Rezultatele financiare au fost afectate şi de taxele vamale de 25% anunţate de preşedintele Trump la importurile de maşini şi componente auto, a precizat Nissan.

Nissan nu a dat publicităţi previziuni financiare pentru anul fiscal care se va încheia la 31 martie 2026, citând incertitudinile globale.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri