Telescopul James Webb face o descoperire total neașteptată: un obiect ce seamănă cu un semn uriaș de întrebare

news.yahoo.com
semn de intrebare spatiu

Telescopul Spațial James Webb aduce noi răspunsuri despre începuturile Universului, dar stârnește și întrebări fascinante. O echipă de oameni de știință de la Agenția Spațială Europeană (ESA) a studiat o fotografie recent publicată pe 26 iunie și au observat un lucru complet neașteptat, informează space.com.

Imaginea arată două stele tinere în plină formare, aflate la 1.470 de ani-lumină distanță de Pământ în constelația Velele.

În fotografia făcută de Webb, stelele, numite Herbig-Haro 46/47, sunt înconjurate de un disc de material ce „alimentează” stelele pe măsură ce acestea continuă să crească timp de milioane de ani.

Dar chiar sub cele două stele, în negura spațiului îndepărtat, poate fi observat un obiect ce seamănă cu un semn uriaș de întrebare. Oare încearcă Universul să ne întrebe ceva?

content-image

Ce poate fi obiectul în formă de semn de întrebare?

Nu este clar ce ar putea fi obiectul în formă de semn de întrebare, dar culoare și forma sa oferă câteva indicii.

„Este vorba probabil despre o galaxie îndepărtată sau posibil galaxii aflate în interacțiune, fapt ce ar fi cauzat forma distorsionată”, au spus cercetătorii de la Institutul Telescopului Spațial Științific (STScI) din Baltimore, SUA, echipă ce administrează operațiunile științifice ale Telescopului Webb.

„Aceasta ar putea fi prima dată când vedem acest obiect”

Potrivit oamenilor de știință de la STScI, culoarea roșie a obiectului arată că acesta, orice ar fi, este situat la mare distanță. Chiar și mai interesant este faptul că aceasta ar fi prima oară când astronomii observă acest semn cosmic de întrebare.

„Aceasta ar putea fi prima dată când vedem acest obiect. Cercetări suplimentare vor stabili cu certitudine ce este. Webb ne arată multe noi galaxii îndepărtate, așa că avem multe de făcut”, au mai spus oamenii de știință.

Matt Caplan, profesor de fizică la Universitatea de Stat din Illinois, a declarat pentru Space.com că obiectul ar putea fi fuziunea dintre două galaxii.

O posibilă explicație?

„Cele două elemente distincte ar putea fi cu ușurință două galaxii ce fuzionează în fundal, cu partea de sus a semnului de întrebare fiind parte din galaxia mai mare ce este distorsionată de forțele mareice”, a explicat Caplan. Profesorul a adăugat că există și alte posibilități, însă stelele ar fi excluse.

Mai multe descoperiri uimitoare, la fel ca semnul de întrebare, sunt așteptate pe măsură ce Telescopul Spațial James Webb își îndreaptă instrumentele spre cele mai îndepărtate colțuri ale Universului și observă galaxii aflate la 13,4 milioane de ani-lumină, ce au existat la doar 420 de milioane de ani după Big Bang.