Premierul Ilie Bolojan a vizitat vineri cele două loturi ale Autostrăzii A3 Transilvania din județul Bihor, Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 km) și Chiribiș – Biharia (28,5 km), aflate în stadii de execuție diferite. Primul tronson este finalizat în proporție de 60%, iar al doilea 30%, urmând să fie gata în toamna anului 2026, respectiv în mai 2027. Aceste tronsoane vor asigura continuitatea autostrăzii aproape de granița cu Ungaria.
„Anul viitor, două tronsoane pe teritoriul județelor Cluj, Sălaj și Bihor vor fi finalizate. Asta înseamnă că încă 70 de kilometri de autostradă vor intra în funcțiune și, așa cum a fost aici prezentarea, în 2027 se va termina și acest tronson înspre granița cu Ungaria. Asta înseamnă, deci, că la jumătatea anului 2027, cu excepția zonei din Sălaj, zona Meseș, municipiul Zalău, practic va fi continuitate asigurată pe Autostrada Transilvania", a declarat premierul într-o conferință de presă pe șantier.
Premierul a subliniat importanța proiectului pentru traficul din nordul și vestul României: „Asta înseamnă câștiguri pentru exportatorii români, asta înseamnă o siguranță mai mare în trafic. Mă bucur că putem asigura finanțarea acestor lucrări și le mulțumesc constructorilor, mulțumesc CNAIR și CNIR pentru deblocarea lucrărilor și rezolvarea problemelor care țin de lucrul de zi cu zi."
Tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș: Viaductul de 1,8 km, al doilea ca lungime din Europa
Tronsonul 3C1 este realizat de Construcții Erbaşu, cu termen de finalizare în octombrie 2026. Lotul va fi renumit pentru viaductul de 1,8 km peste lacul de acumulare, al doilea ca lungime din Europa, și cea mai mare structură de acest fel din sud-estul continentului. „O provocare tehnică o reprezintă finalizarea viaductului de 1,8 kilometri peste lacul de acumulare, dar și alte viaducte și poduri. Vom avea o atenție deosebită la lucrările din câmpul petrolier, pasajele și consolidările de terenuri", a declarat Călin Roman, director general Erbaşu.
Valoarea totală a proiectului este de 884.123.669 lei, iar stadiul fizic al lucrărilor este de circa 60%. Pe șantier sunt mobilizați peste 550 de muncitori și 235 de utilaje, lucrând la terasamente, poduri, consolidări și asfaltarea viaductului.
Tronsonul Chiribiș – Biharia: Peste 1.000 de tone de beton turnate zilnic
Lotul 3C2, realizat de asocierea Precon Transilvania – Citadina 98, a început lucrările pe 1 octombrie 2025 și este finalizat în proporție de 30%. „Turnăm în fiecare zi peste o mie de tone de beton la cele 19 structuri pe care le avem. Dacă iarna ar fi ca vara, putem să terminăm mult mai repede. Eu cred că ne vom încadra în termen (mai 2027 – n.r.), depindem însă de condițiile meteo", a declarat Beniamin Rus, constructorul tronsonului. Contractul are o valoare de 785.215.709,98 lei, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile și buget de stat.
Premierul Bolojan a concluzionat: „Până în vara lui 2027, lucrările vor fi gata la ambele tronsoane”, subliniind că proiectul va facilita circulația persoanelor și transportul de marfă din nordul și estul României către statele UE.

































Comentează