Publicația britanică The Guardian a retras reclamele distribuite prin intermediul Google și YouTube, ce prezentau oferta pentru membrii comunității sale online, deoarece acestea au fost plasate automat alături de material extremist. Reclamele erau livrate prin platforma de programmatic advertising AdX, aparținând Google, relatează Hotnews.
TEROARE printre părinți și profesori: JOC periculos la școală, copii la un pas de moarte
Reprezentantul The Guardian arată că decizia de a retrage reclama de pe Youtube "va avea implicații financiare pentru publicație, afectând recrutarea de membri care să ajute la finanțarea jurnalismului nostru".
ALERTĂ - Iohannis vorbește despre demisiile lui Kovesi și Augustin Lazăr
Mesajele publicitare fuseseră plasate pe platforma AdX la Google de către o agenție media ce reprezenta compania britanică. Ele au ajuns să fie distribuite alături de conținut calificat de The Guardian drept extremist - inclusiv clipuri YouTube ale naționalistilor albi americani, ale unui predicator al urii căruia i-a fost interzis să intre în Marea Britanie, precum și unui predicator islamist controversat.
Publicația afirmă că utilizarea distribuirii automatizate de publicitate online (programmatic trading) devine tot mai controversată, pe fondul îngrijorărilor că afectează veniturile media și oferă sprijin pentru materialele extremiste.
Un purtător de cuvânt al Google a declarat că această companie are reguli stricte privind locurile unde ar trebui să apară reclame Google, iar "în majoritatea cazurilor acestea funcționează conform intențiilor (...) Dar ne-am angajat să facem lucrurile mai bine și vom face schimbări la nivelul politicilor noastre și al mijloacelor de control pentru clienții de publicitate".