Thyssenkrupp AG explorează câteva opţiuni strategice pentru divizia sa de nave militare, inclusiv combinarea cu grupul italian Fincantieri sau crearea unui campion naţional cu alte firme germane, au declarat, pentru Reuters, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul potrivit Agerpres.
Discuţiile sunt menite să creeze economii de scară la divizie - Thyssenkrupp Marine Systems (TKMS) - care construieşte submarine şi nave de suprafaţă şi operează într-un sector extrem de fragmentat, influenţat de deciziile politice, adaugă sursele.
Ca parte a analizării opţiunilor strategice, conglomeratul german este în discuţii cu Fincantieri, unul dintre cei mai mari constructori de nave din lume, pentru crearea unei societăţi mixte care ar crea un gigant, cu vânzări combinate de 3,4 miliarde de euro, susţin sursele.
Conform acestui scenariu, Fincantieri, al cărui acţionar majoritar este Guvernul italian, va veni cu activităţile sale din domeniul apărării, care au reprezentat 1,6 miliarde de euro din vânzările din 2019.
Reprezentanţii Thyssenkrupp nu au dorit să comenteze informaţia, în timp ce un purtător de cuvânt al Fincantieri a declarat: "Consolidarea în industria europeană de apărare rămâne dezirabilă, iar cooperarea pe termen lung cu industria navală germană pentru a construi submarine reprezintă o oportunitate concretă pentru a discuta viitoare scenarii privind consolidarea".
De asemenea, Thyssenkrupp este în discuţii preliminare pentru o fuziune între divizia sa TKMS cu rivale mai mici din Germania - Luerssen şi German Naval Yards (GNYK), pentru a crea un campion naţional, într-o încercare de a păstra în ţară tehnologia critică din domeniul apărării şi pentru a salva locurile de muncă, susţin sursele.
Reprezentanţii GNYK nu au dorit să comenteze informaţia, în timp ce un purtător de cuvânt al Luerssen a reiterat declaraţiile anterioare că o consolidare este oportună şi reprezintă o cerinţă pentru întărirea competitivităţii internaţionale.
De asemenea, Thyssenkrupp ar putea decide să-şi păstreze divizia, care în ultimul an fiscal a generat vânzări de 1,8 miliarde de euro, şi să o dezvolte cu resurse proprii, adaugă sursele.
În România, Fincantieri deţine şantierele Vard Tulcea şi Brăila.
Grupul ThyssenKrupp este prezent şi în România prin toate cele cinci divizii ale sale, respectiv metalurgie, auto, ascensoare, bunuri industriale şi servicii.
Thyssenkrupp și Fincantieri negociază crearea unui gigant mondial în domeniul navelor militare
Explorează subiectul
Articole Similare

210
Budapesta iese la atac: Ungaria va sesiza Curtea de Justiţie a UE împotriva interdicţiei europene privind importurile de gaz rusesc
210

59
Economia Bulgariei, cea mai puternică din Sud-Estul Europei
59

18
Elveția și SUA ajung la un acord: taxe vamale reduse de la 39% la 15%
18

23
ROCA Industry a încheiat primele nouă luni din 2025 cu afaceri de 493,8 milioane lei, în creştere cu 4,5%
23

895
De ce lipsesc ouăle din unele supermarketuri? Consiliul Concurenței intră pe fir. Ministrul Agriculturii: 'Criză nu o să fie niciodată'
895

12
BVB raportează un profit net de 5,65 milioane lei în primele nouă luni din 2025
12

1.271
FMI cere României disciplină totală: reforme dure și consolidare fiscală pentru a evita riscuri majore / Ce spune despre creșterea economică și inflație (raport)
1.271

57
Inspectorii vamali de la Constanța Sud au reținut bunuri contrafăcute în valoare de 2 milioane lei
57

22
Biofarm își consolidează poziția pe piața farmaceutică românească
22

1.556
Motivul din spatele crizei de ouă din supermarketuri: Fenomenul care se petrece în Occident afectează România
1.556

2.464
Se pregătește o mega tranzacție: Frații Dedeman vor să cumpere Carrefour/ Reacția Consiliului Concurenței
2.464

2.072
Cum au ajuns 128 de pușcăriași să fie ”promovați” gardieni: Unul dintre deținuți a fost condamnat pentru omor
2.072

2.641
Surpriză de proporții! Lukoil ar putea ajunge în mâinile americanilor - Un gigant pregătește lovitura de 22 de miliarde de dolari
2.641


















Comentează