Aproape 90% dintre reprezentanţii noii generaţii de antreprenori care moştenesc afaceri de familie au în plan să aducă valoare afacerilor prin adoptarea unor strategii de digitalizare, se arată într-un sondaj citat de Agerpres.
În viziunea generaţiei de tineri antreprenori, cele mai relevante tehnologii emergente pentru viitorul companiilor sunt, în opinia lor: Internet of Things (82%), roboţii (57%) şi inteligenţa artificială (54%).
De asemenea, pe lista de priorităţi a acestora se mai află preocuparea pentru nevoile în continuă schimbare ale clienţilor (26%), impactul noilor tehnologii (22%) şi concurenţa de pe piaţă (19%).
În plus, principalele priorităţi sunt profesionalizarea şi modernizarea practicilor de management (97%), soluţii pentru atragerea şi reţinerea talentelor (90%) şi îmbunătăţirea competenţelor angajaţilor - upskilling (86%).
Potrivit studiului, în prezent, mai mult de jumătate (53%) dintre reprezentanţii noii generaţii din Europa Centrală şi de Est sunt implicaţi în activităţile propriilor companii, procentul fiind sub media globală de 70%. În schimb, peste trei sferturi (76%) dintre cei chestionaţi estimează că se vor implica în viitor, având ca orizont de timp anul 2025. Astfel, 47% se aşteaptă să preia roluri de directori executivi, iar 33% să devină acţionari majoritari.
Din totalul persoanelor intervievate în studiul de specialitate, 37% spun că li s-a oferit deja posibilitatea de a conduce un proiect de schimbare specifică în afacerea lor de familie, 23% deţin funcţii de directori executivi, în timp ce 47% se aşteaptă să ajungă în această poziţie până în 2025, depăşind media globală de 41%.
În prezent, 20% dintre tinerii antreprenori moştenitori de afaceri susţin că sunt acţionari majoritari în companiile de familie şi alţi 33% se aşteaptă să devină acţionari majoritari până în anul 2025.
Abilităţile cheie pe care viitoarele generaţii de proprietari le consideră esenţiale pentru a-şi conduce companiile fac referire la rezolvarea problemelor şi gândirea strategică (73%), leadership (73%) şi abilităţi de comunicare (60%). În acelaşi timp, 90% dintre persoanele chestionate au spus că investesc în educaţia lor.