DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Topul popularitatii politicienilor pe internet. Cum puncteaza la capitolul imagine

In ultimii ani politicienii au inceput sa foloseasca din ce in ce mai mult internetul si retelele de socializare pentru a-si disemina mesajele. Aceste instrumente de comunicare au un rol tot mai important in comunicare politica, iar politicienii romani au invatat sa profite de ele si le folosesc chiar pentru a face anunturi oficiale si declaratii care in anii trecuti ar fi fost facute exclusiv prin intermediul presei.

Romania are un Presedinte care obisnuieste sa faca anunturi importante pe Facebook, evitand de cele mai multe ori sa se foloseasca de biroul de presa al Administratiei Prezidentiale. Nici fostul Premier nu este strain de comunicarea online, dovada fiind comunicarea intensa si sustinuta pe retelele sociale, dar si identificarea unor modalitati noi de promovare online, precum transmisiunea in direct, pe Youtube, a sedintelor saptamanale de Guvern, prin intermediul serviciului de streaming.

InfoPolitic.ro a realizat un studiu privind popularitatea principalilor actori politici autohtoni, pe cele mai importante retele sociale – Facebook, Twitter si Instagram – si modul in care acestia folosesc resursele online pentru a puncta la capitolul imagine. In acest sens, au fost analizate conturile online ale  presedintelui Klaus Iohannis, ale fostului premier, Victor Ponta, noului premier, Dacian Ciolos, dar si ale liderilor partidelor parlamentare din Romania.

Conturi active din Romania

content-image

Principale observatii

  • Klaus Iohannis domina clasamentul in functie de numarul de sustinatori virtuali pe Facebook;

content-image

  • Victor Ponta conduce topul paginilor Facebook cu cel mai mare indicator People Talking About This;

People Talking About This (PTAT) este un indicator Facebook ce contorizeaza, pentru o perioada de sapte zile, numarul de utilizatori unici care au creat o „poveste” despre pagina. La acest nivel, sunt luate in calcul acele elemente, interactiuni ale utilizatorilor cu pagina de Facebook, care sunt afisate in News Feed, precum like-uri la pagina, interactiunile cu fanii (numarul de click-uri primite, like-uri la postari, comentarii si share-uri), tag-urile primite de pagina, check-in-urile sau alte mentionari directe.

content-image

  • Discursul anti-sistem al lui Bogdan Diaconu are sustinere pe reteaua sociala si genereaza un engagement mare pe Facebook;

engagement = (nr. people think about this / nr. de Like-uri/pagina) x 100

content-image

  • Klaus Iohannis castiga 10,004 de sustinatori online in prima zi dupa incendiul de la Clubul Colectiv, pagina lui Victor Ponta creste cu 2,105 like-uri in ziua in care acesta isi da demisia din functia de premier, in timp ce Dacian Ciolos ajunge la 5,907 de noi fani in ziua in care depune juramantul;

content-image

content-image

  • Victor Ponta ocupa prima pozitie in clasamentul conturilor de Twitter, cu cei mai multi utilizatori care il urmaresc si cele mai multe postari pe reteaua sociala;

content-image

  • Doar 5 politicieni din cei 12 analizati au cont pe Instagram;
  • Klaus Iohannis conduce topul cu cei mai multi followers pe Instagram; Victor Ponta are cele mai multe postari pe reteaua de photo sharing, dar, ca o curiozitate, ambii sunt depasiti categoric atat la numarul de followers, cat si la numarul de postari de catre Daciana Sarbu (neinclusa in acest studiu).

content-image

 

  • In perspectiva anului electoral 2016, tot Facebook va avea cea mai mare greutate in ceea ce priveste comunicarea online. Este greu de crezut ca se va mai ajunge, tinand cont de mizele mai mici ale alegerilor, la cresteri uriase. Cel mai probabil, clasamentul va ramane aproape la fel, cu posibile surprize din partea celor care vor candida in Bucuresti si in marile orase.

Citeste tot studiul AICI.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.