Compania L'Oréal cumpără brandul australian Aesop printr-o tranzacție de 2,5 miliarde de dolari. Aceasta este cea mai mare achiziție realizată vreodată de L'Oréal, potrivit CNN.
Tranzacția a fost anunțată luni de compania mamă a Aesop, firma braziliană Natura & Co, care mai deține The Body Shop și Avon.
„Cu o structură financiară consolidată și un bilanț cu un grad redus de îndatorare, Natura & Co, exercitând o disciplină financiară strictă, va putea să se concentreze mai mult asupra priorităților sale strategice, în special asupra planului nostru de investiții în America Latină", a spus directorul general al firmei, Fabio Barbosa.
Tranzacția este cea mai mare achiziție a unui alt brand înregistrată de L'Oréal, după ce în 2008 a plătit 1,7 miliarde de dolari pentru YSL Beauté.
Aesop a fost fondată în Melbourne, Australia, în 1987. Natura a preluat o participație de 65% din companie în 2012 și a achiziționat-o în mod oficial în 2016. De atunci, vânzările Aesop au crescut vertiginos de aproape 20 de ori, de la 28 de milioane de dolari în 2012 la 537 de milioane de dolari în 2022, potrivit Natura. În ultimul an, Aesop a înregistrat o creștere de două cifre a veniturilor.
Compania își vinde produsele pe 29 de piețe din întreaga lume. Marca speră să se extindă mai ales în China continentală, unde a deschis anul trecut primele sale magazine.
Tranzacția se va încheia în al treilea trimestru al anului.
Comentează