Valoarea totală a volumelor tranzacţionate online cu ocazia Black Friday 2020 a ajuns la 349 de milioane de lei, în creştere cu 78% comparativ cu ediţia de anul trecut a campaniei, arată datele finale centralizate şi publicate de către procesatorul de plăţi online, PayU România.
Potrivit sursei citate, numărul de tranzacţii online a ajuns la 539.000, aproape dublu faţă de anul anterior, cu rate de creştere de 95%.
Minutul de aur a fost consemnat în intervalul orar 7:44 - 7:45, când au fost efectuate 4.792 de tranzacţii, cu 124% mai mult decât la Black Friday 2019.
Valoarea medie a coşului de cumpărături a fost de 647 lei, în scădere cu 8%, iar a celui în rate de 1.028 lei, în urcare cu 2% şi mai mare cu 60% decât coşul mediu de cumpărături.
Totodată, tranzacţiile cu plata într-un singur click au crescut cu 117% faţă de anul precedent, în timp ce ponderea lor se apropie de 50% din total tranzacţii realizate cu
cardul.
În plus, românii au cumpărat online în rate în valoare de 90 de milioane de lei, în creştere cu 15% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului precedent.
Principalele categorii de produse cumpărate de către români, în ordinea vânzărilor, au fost: IT&C, Home & Deco (inclusiv decoraţiuni de Crăciun), Fashion, Parfumuri & Beauty, Cărti şi jocuri, Jucării.
De asemenea, Black Friday în România rămâne un eveniment de interes şi pentru posesorii de carduri emise în alte ţări. Astfel, pe segmentul cross-border s-a înregistrat o creştere de 124% faţă de anul precedent, cu o pondere de 10% din total tranzacţii.
Topul primelor trei ţări în acest sens sunt: Marea Britanie - cu peste 80% din totalul tranzacţiilor cross-border, Ucraina şi Statele Unite ale Americii.
Pe de altă parte, retailerul eMag a comunicat faptul că la ediţia din acest an Black Friday a înregistrat comenzi de 585,7 milioane de lei, cu 17% peste cele de anul trecut, şi de 17 ori mai mult decât în urmă cu 10 ani, când avea loc prima ediţie a campaniei de reduceri.
Conform datelor centralizate, 54,58% dintre comenzi au fost plătite cu cardul online, fiind pentru prima dată când cardul bate plata cash.
În total, au fost comandate peste 1,7 de milioane de produse din 3.000 de categorii, cu peste 30% mai mult faţă de anul trecut. În acelaşi timp, 70% din totalul comenzilor de Black Friday vor fi expediate în primele cinci zile, iar 38,62% dintre acestea sunt alocate la easybox, în localităţile disponibile.
Tranzacţii în creştere cu aproape 80%, înregistrate de Black Friday (PayU)
Explorează subiectul
Articole Similare

1.687
'Economia, foarte aproape de pragul recesiunii. Se apropie stagflația' - avertismentul care zguduie Guvernul Bolojan după raportul FMI (analiză)
1.687

965
Criza carburanților - România nu a cerut OFAC amânare pentru a rezolva cazul Lukoil, după sancțiunile SUA: Mai avem răgaz până pe 13 decembrie
965

31
Lansarea iPhone 17 aduce creșteri de vânzări pentru Apple pe piața chineză
31

79
După ce a scăpat de faliment, Grecia anunță că va reduce masiv datoria publică
79

29
S-a ajuns la un acord provizoriu privind bugetul UE pentru 2026
29

33
China profită de absența SUA și își amplifică influența la summitul climatic din Brazilia
33

58
Băncile, înapoi în joc? Bogdan Petre (ASPES), semnal de alarmă la BNR: România nu își mai poate permite întârzieri în reforme
58

2.176
Respiro crucial - SUA îi salvează pe bulgari de la criza carburanților: ce derogare au obținut pentru sancțiunile Lukoil
2.176

18
Angajaţii Lukoil din Irak au probleme cu salariile
18

27
Serbia primește o amânare de trei luni pentru compania petrolieră NIS, controlată majoritar de Rusia
27

1.882
Lukoil, salvată în ultimul moment? SUA prelungesc termenul limită pentru vânzarea activelor internaționale - și au deja un favorit
1.882

19
Producătorul Biofarm crește cu 14% în primele nouă luni și anunță planuri de extindere peste granițe
19

198
VIDEO Cristi Șelaru, consilier INS, despre dezastrul tăcut din economia României: Pe ce am dat peste un miliard de euro, deși putem să producem și noi
198


















Comentează