Ministerul Transporturilor, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară, a lansat licitația pentru primele 12 trenuri cu hidrogen din România, o investiție care poate ajunge la 4,2 miliarde de lei, dacă se achită și întreținerea pentru o durată de 30 de ani, scrie RRA, potrivit Rador.
Trenurile vor fi introduse doar pe linii neelectrificate, de scurt și mediu parcurs, cum ar fi Gara de Nord - Otopeni, București - Pitești - Craiova sau București - Târgoviște. Achiziția este finanțată prin PNRR.
Trenurile cu hidrogen sunt prezentate ca fiind o alternativă „verde” la trenurile diesel și au o autonomie de câteva ori mai mare decât trenurile cu baterii. Germania, Olanda, Italia, Austria, Marea Britanie, Polonia și Suedia sunt țările europene cele mai interesate de această tehnologie.
Potrivit Hotnews, noile trenuri pe hidrogen vor asigura:
- Trenuri la 30 de minute între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni
- Trenuri la 30 de minute între Gara de Nord – Chitila – Săbăreni și Titu
- Trenuri la o oră între București - Găești - Pitești
- Trenuri la o oră între București și Târgoviște
- 4 trenuri pe zi între București – Slatina - Craiova prin Pitești.