Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Trolii ruşi au infiltrat şi Instagramul înaintea alegerilor din SUA

instagram

Facebook a dezvăluit miercuri că aproximativ 20 de milioane de utilizatori de Instagram din SUA au văzut postări create de operatori ruşi pentru a influenţa alegerile prezidenţiale americane din 2016, relatează AFP. În total, aproximativ 150 de milioane de utilizatori de Facebook şi Instagram au văzut astfel de materiale ruseşti în 2015 şi 2016, a spus directorul juridic al Facebook, Colin Stretch, într-o audiere în Comisia de Informaţii a Senatului american, a doua audiere parlamentară din ultimele două zile consacrată rolului reţelelor de socializare în campania rusă de dezinformare.

Pe Instagram, serviciu care aparţine Facebook, circa 120.000 de postări au fost create de operatori identificaţi ca fiind ruşi. Ele au fost văzute de 16 milioane de utilizatori începând cu octombrie 2016 şi de circa patru milioane înainte de această dată, potrivit lui Colin Stretch. El a atras atenţia că datele de dinainte de octombrie 2016 sunt mai puţin precise. Aceşti utilizatori se adaugă la cei 126 de milioane de utilizatori de Facebook care au văzut în news feed-ul lor articole create de compania rusă Internet Research Agency, având legături cu serviciile ruse de informaţii, pentru a influenţa alegerile. În total, potrivit responsabilului citat, aproximativ 150 de milioane de persoane au fost astfel afectate de campania rusă de dezinformare de pe cele două platforme, conform Agerpres.

Twitter şi Google vor fi de asemenea reprezentate la audiere, în faţa unor senatori nemulţumiţi de ceea ce ai consideră a fi răspunsul tardiv al giganţilor internetului în lupta împotriva conturilor false operate de Rusia sau potenţial şi de alte ţări. La aproape un an de la alegerile prezidenţiale din SUA, aceste companii încep să furnizeze date privind această campanie de influenţare a opiniei publice. Twitter şi Facebook subliniază totuşi că aceste materiale nu reprezintă decât o proporţie infimă din toate materialele publicate.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.