Belgia sărbătoreşte cea de-a 60-a aniversare a ştrumfilor printr-o expoziţie care oferă vizitatorilor şansa de a vizita satul omuleţilor albaştri sau de a se aventura, cu ajutorul realităţii virtuale, într-o confruntare împotriva maleficului Gargamel, informează marţi Reuters, preluată de Agerpres.
Simpaticele personaje au fost imediat îndrăgite de public care a dorit să citească mai multe aventuri cu ştrumfi astfel că, anul următor, creaturile albastre au avut propria revistă. În poveştile omuleţilor albaştri apare şi un personaj malefic, vrăjitorul Gargamel, care încerca să îi prindă pentru a-i transforma în aur.
Acesta a fost doar primul episod din povestea de succes la nivel global a ştrumfilor, care a culminat în 2011 cu o producţie hollywoodiană cu încasări de o jumătate de miliard de dolari.
Expoziţia Smurf Experience, deschisă până în luna ianuarie 2019 la Brussels Expo, invită vizitatorii să exploreze satul ştrumfilor, cu căsuţele sale în formă de ciupercă, şi să se aventureze, cu ajutorul realităţii virtuale, într-o confruntare împotriva lui Gargamel.
Într-o ţară organizată în regiuni pe criterii lingvistice, ştrumfii au devenit un simbol unificator al Belgiei, alături de ciocolată, waffle, bere şi echipa naţională de fotbal.
''Ştrumfii sunt un simbol al culturii belgiene şi al patrimoniului belgian'', spune Chloé Beaufays, purtătoarea de cuvânt a organizatorilor expoziţiei.
Organizatorii speră să ducă expoziţia şi în alte ţări europene, dar şi în Statele Unite şi Asia în următorii cinci ani.