UDMR îi loveşte dur pe tehnocraţi: Ce au greşit oamenii lui Dacian Cioloş

Autor: Gabriel Zamfirescu, Redactor

Publicat: 19-09-2016

Actualizat: 19-09-2016

Article thumbnail

Sursă foto: stiripesurse.ro

UDMR şi-a dorit din partea tehnocraţilor crearea unui proces de luare a deciziilor mai bun, mai transparent, prin interconectarea actorilor interesaţi şi apropierea statului de cetăţean, dar acest lucru nu s-a reuşit, a declarat luni deputatul Erdei Istvan. "Ceea ce UDMR şi-a dorit din partea tehnocraţilor a fost crearea unui mai bun, mai transparent proces de luarea deciziilor prin interconectarea actorilor interesaţi şi apropierea statului de cetăţean. Adică, în relaţia sa cu statul, cu administraţia publică, cetăţeanul să fie privit sub multiplele lui faţete, de contribuabil, de întreprinzător, de beneficiar al serviciilor publice, de angajat, de angajator. Din păcate, nu s-a reuşit acest lucru", a spus deputatul UDMR, în plenul Parlamentului.

El a adăugat că, în privinţa absorbţiei fondurilor europene, "semnalele din teritoriu arată incompetenţă în elaborarea ghidurilor solicitantului aferente programului operativ regional 2014 - 2020". "Exemplele sunt numeroase: modificări substanţiale ale prevederilor chiar şi după deschiderea sesiunii de depunere a proiectelor, ceea ce afectează însăşi eligibilitatea multor proiecte, termene de depunere neclare sau comunicate greşit, modificate prin erate apărute ulterior îndeplinirii termenului de depunere. În două dintre regiunile de dezvoltare, mai precis Regiunea de Nord-Vest şi cea de Centru, în urma evaluării, toate proiectele depuse au fost respinse, ceea ce este din orice punct de vedere absurd", a menţionat acesta.

Deputatul UDMR a arătat că administraţia fiscală încă tratează, din start, contribuabilul "ca pe un contravenient", în schimb, mecanismele marilor fraude încă nu au fost destructurate. "Reorganizarea ANAF din decembrie 2015 în loc să apropie ANAF de contribuabil, pentru cei mijlocii a mai creat un palier suplimentar la nivel regional, astfel, în relaţia lor firească, normală cu Fiscul, aceştia sunt obligaţi să piardă timp preţios şi să cheltuiască bani şi deplasări până la centrul regional care poate să însumeze chiar şi sute de kilometri. Suntem curioşi să aflăm dacă această reorganizare s-a făcut. Povara birocraţiei nu a fost înlăturată. Cetăţeanul încă mai stă la cozi la ghişee, cu acte superflue şi documente aberante, iar pentru un răspuns aşteaptă cu lunile", a precizat acesta, conform Agerpres.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri