Un asteroid de mărimea unui zgârie-nori se va apropia de Pământ

asteroid

Un asteroid de mărimea unui zgârie-nori va trece aproape de Pământ în această săptămână, dar nu va reprezenta o amenințare reală pentru planeta noastră. Asteroidul în cauză este cunoscut sub numele de Asteroid 1994 XD și a fost descoperit în 1994 de către grupul Spacewatch de la Observatorul Kitt Peak din Arizona. Se așteaptă ca asteroidul să treacă la o distanță de aproximativ 2 milioane de kilometri de Pământ luni, 12 iunie, în jurul orei 21:00 ET, anunță bgr.com.

Acum, 2 milioane de kilometri s-ar putea să nu sune foarte aproape. Și, după toate calculele, este de aproximativ opt ori mai mare decât distanța medie de la Pământ la Lună. Cu toate acestea, din cauza dimensiunii asteroidului și a faptului că se apropie atât de mult de planeta noastră, NASA și alții îl consideră un asteroid potențial periculos, mai ales dacă luăm în considerare faptul că se estimează că asteroidul de mărimea unui zgârie-nori are un diametru cuprins între 1.214 și 2.723 de metri.

content-image

Asteroizi care trec pe lângă Pământ

Se estimează că asteroidul de mărimea unui zgârie-nori se deplasează cu aproximativ 77.301 kilometri pe oră, adică 38.032 mph. Pe baza unor simulări, asteroidul ar fi capabil să creeze un cutremur cu magnitudinea de 6,0 grade dacă ar lovi undeva și ar lăsa în urma sa un crater cu o lățime de 2,1 mile, relatează Techspot. Nu este nici prima dată când acest asteroid special se apropie de Pământ.

Astronomii estimează că asteroidul ar fi trecut la mai puțin de 1,5 milioane de mile de Pământ în 1904, cu mult înainte de descoperirea efectivă a asteroidului de către astronomii moderni. Acesta a trecut ulterior în 2012 și se așteaptă să mai treacă o dată în 2041. Cu toate acestea, nici atunci nu va reprezenta un pericol pentru planeta noastră. Desigur, nu toți asteroizii care trec pe lângă Pământ sunt complet inofensivi.

În 2046, astronomii se așteaptă ca un asteroid să treacă pe lângă Pământ, unul care are o șansă de 1 la 625 de a lovi planeta noastră. Cu toate acestea, acel asteroid este mult mai mic decât asteroidul de mărimea unui zgârie-nori care se va întoarce săptămâna viitoare. Dacă combinăm acest lucru cu succesul misiunii DART a NASA de anul trecut, să sperăm că vom avea un anumit tip de mijloace de apărare care să ne ajute să atenuăm orice risc potențial de acest gen.