Un asteroid uriaș a trecut duminică pe lângă Terra

asteroid

Cel mai mare asteroid care a ajuns în proximitatea Terrei în anul 2021 a trecut duminică pe lângă planeta noastră la o distanţă de 2 milioane de kilometri, potrivit NASA, şi a oferit astronomilor o oportunitate extraordinară de a studia acest corp ceresc care datează de la începuturile Sistemului Solar, informează AFP, potrivit AGERPRES.

Asteroidul a trecut pe lângă Terra la o distanţă de aproximativ cinci ori mai mare decât distanţa Pământ-Lună, însă suficient de aproape pentru a putea fi considerat un obiect cosmic "potenţial periculos".

NASA urmăreşte şi repertorizează toate corpurile celeste susceptibile de a se ciocni cu Terra şi de a provoca pagube considerabile, aşa cum s-a întâmplat în urmă cu 66 de milioane de ani, când un asteroid a distrus 75% din toate formele de viaţă terestre.

Potrivit Observatorului de la Paris, asteroidul 2001 FO32 a trecut duminică, în jurul orei 14:00 GMT, la cea mai mică distanţă faţă de Terra de pe traiectoria sa actuală.

Conform specialiştilor de la NASA, asteroidul avea o viteză de deplasare de 124.000 de kilometri pe oră.

"Vedeţi acel punct luminos? Acel punct de lumină este asteroidul", a declarat, entuziasmat, astrofizicianul Gianluca Masi, coordonatorul proiectului unui telescop virtual din Italia, care şi-a fixat obiectivul asupra acestui corp ceresc.

"Ce fericit sunt, ce mândru sunt, ce încântat sunt... să vă arăt acest lucru în direct!", a adăugat el pe YouTube, prezentând o imagine de slabă calitate a unui punct palid de pe bolta cerească.

Noi detalii scandaloase despre moartea pacientului de la Craiova: secretarul de stat Andreea Moldovan spune că nu s-a cerut transferul la o altă unitate

Evenimentul de duminică ar trebui să le permită astronomilor să cunoască mai bine compoziţia acestui corp ceresc teluric, al cărui diametru a fost estimat la 900 de metri.

"Atunci când lumina Soarelui loveşte suprafaţa unui asteroid, mineralele din rocă absorb anumite lungimi de undă şi le reflectă pe altele", au explicat specialiştii de la NASA.

"Studiind spectrul luminii reflectate de scoarţă, astronomii pot să măsoare 'amprentele' chimice ale mineralelor prezente la suprafaţa asteroidului", au adăugat ei.

Studierea asteroizilor şi a cometelor care se apropie de planeta noastră le permite oamenilor de ştiinţă să înţeleagă mai bine istoria şi funcţionarea Sistemului Solar.

Astfel de studii permit, de asemenea, constituirea unei preţioase baze de date despre ameninţările potenţiale care vin din spaţiu, întrucât aceste corpuri cereşti telurice au potenţialul de a distruge într-o bună zi planeta noastră.

Potrivit NASA, între 80 şi 100 de tone de materiale celeste, precum praf cosmic şi mici meteoriţi, cad în fiecare zi pe Terra, însă obiectele cosmice mai mari ar putea să provoace distrugeri enorme, din cauza dimensiunilor şi a vitezelor lor mari de deplasare.

NASA consideră că peste 95% dintre asteroizii de mărimea lui 2001 FO32, susceptibili să treacă prin proximitatea Terrei, au fost deja repertorizaţi şi că niciunul dintre ei nu prezintă un risc de coliziune cu planeta noastră în următorii 100 de ani.