Un brand de succes din perioada comunistă, dispărut după '89, renaște în România. Fondatorul unul lanț de cafenele îl readuce la viață

Autor: Alice Draghici

Publicat: 04-05-2025 19:10

Actualizat: 05-05-2025 10:17

Article thumbnail

Sursă foto: facebook/bucurestiul secret

Radu Savopol, fondatorul lanțului de cafenele "5 to go", pregătește pentru anul acesta lansarea conceptului "Lacto Bar", investiția în prima unitate fiind de până în 100.000 de euro. Lacto Bar a fost un concept apărut în anii '60 în România, dar care a dispărut după 1989.

Unul dintre aceste localuri din regimul comunist era lângă fosta cofetărie Scala, în centrul capitalei, fiind celebru inclusiv pentru mămăliguța proaspătă servită cu brânză și smântână la prețul de 6 lei.

„Brandul avea notorietate mare înainte de ’89, era un brand pe care părinții noștri îl accesau destul de des, era un brand mai cool pentru acea perioadă. Ideea este că mă gândeam demult la câteva locații care să aibă focus pe lactate și produse derivate, așa că am făcut research și am văzut că brandul îi aparține lui Raul Ciurtin (cel care a dezvoltat brandul Albalact și l-a vândut către Lactalis)", spune fondatorul lanţului, Radu Savopol, informează Profit.ro.

„Eu am rămas total surprins când l-am sunat pe Raul și i-am spus intenția mea cu Lacto Bar by 5 to go. Rar am întâlnit în România astfel de oameni de business care să fie atât de deschiși și de amabili! Nu am să uit niciodată cele câteva discuții cu el și am să îl dau exemplu de fiecare dată, un exemplu de normalitate!

„Ne-am uitat după branduri cu nostalgie și așa a apărut ideea Lacto Bar”

Acum vom face câteva locații în viitor – Lacto Bar by 5 to go, un concept pe care îl visez și îmi doresc să îl dezvolt alături de partenerii noștri din zona de lactate și tot ce înseamnă food service! Am o locație pe care o vizez pentru prima deschidere", anunță Radu Savopol.

Acesta are în plan deschiderea primei locații în zona Piața Amzei, din București, arată Revista Progresiv, investiția pornind de la 50.000 de euro și putând ajunge până la 100.000 de euro, adaugă sursa citată.

„Ne-am uitat după branduri cu nostalgie și așa a apărut ideea Lacto Bar. După ce lansezi peste 600 de cafenele, vrei să vii și cu noutăți la nivel de concepte, cu ceva diferit. Vom avea multe produse din zona lactatelor – granola cu iaurt, 4-5 feluri de lactate pentru acasă, quiche-uri, chiar și o gamă de plăcinte coapte în locație, sendvișuri. Vom avea atât lapte de la producători artizanali, cât și produse ale marilor companii de tipul Lactalis sau Danone", a explicat acesta.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri