Un ”Dorel” de Iași: avioanele nu mai pot decola sau ateriza

Autor: Lucian Negrea, Reporter

Publicat: 18-04-2014

Actualizat: 18-04-2014

Article thumbnail

Sursă foto: stiripesurse.ro



Surse oficiale din Ministerul Transporturilor au explicat pentru Sursa Zilei că mai multe aeronave TAROM, care au efectuat curse București-Iași, au fost nevoite să se întoarcă pe aeroportul Henri Coandă.

„Nefuncționarea sistemului de aterizare în condiții de vizibilitate scăzută de pe Aeroportul Internațional din Iași pune în pericol siguranța zborurilor. Săptămâna trecută, un avion ATR aparținând companiei TAROM, a încercat să aterizeze de două ori pe Aeroportul Internațional din Iași. Piloții au renunțat să efectueze procedurile de aterizare și s-au întors la București. Compania TAROM pierde bani pentru că nu funcționează sistemul ILS. Pe timp de noapte și ziua, când sunt condiții de vizibilitate redusă nu se poate ateriza pe aeroportul internațional din Iași”, ne-au declarat sursele citate.


Potrivit acestora, refacerea sistemului ILS se poate face numai cu ajutorul avionului de calibrare de la Autoritatea Aeronautică Civilă Română. „Senzorii ILS nu se pot regla doar de la sol. La Iași, compania TAROM zboară cel mai mult din punctul de vedere al zborurilor interne”, ne-au spus sursele din cadrul MTI.

Fiind cel mai rentabil aeroport intern pentru compania TAROM, „băieții deștepți” se pregătesc să câștige contractele pentru serviciile de handling. „Avioane TAROM zboară zilnic de la București la Iași, sunt zile în care sunt operate și două curse. De două ori pe săptămână, TAROM operează curse Iași-Londra, Iași-Tel Aviv, Iași-Bologna, și de cinci ori pe săptămână curse Iași-Torino. Aeronave TAROM operează zilnic curse Iași-Roma și din iunie 2014 se introduc curse Iași-Milano. Conducerea operațională din TAROM încearcă externalizarea serviciilor de handling TAROM pe aeroportul din Iași, către compania Menzies Aviation. Serviciile de handling la sol cuprind toate activitățile de aviație efectuate în aeroporturi pentru companii aeriene individuale, respectiv servicii de catering, administrare și supraveghere la sol, handlingul pasagerilor, handlingul bagajelor, handlingul mărfurilor și poștei, handling de rampă, serviciile aeronavei, handlingul combustibilului și lubrifianților, întreținerea aeronavei, operațiuni de zbor și administrarea echipajului și transportul la sol”, ne-au mai precizat sursele oficiale din MTI.

Menzies Aviation este o companie britanică de handling care operează doar pe aeroportul Henri Coandă și la Cluj.
Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri