Un lider PNL vrea comisie de anchetă pentru autostrada Sibiu-Orăștie

Autor: Politic Scan

Publicat: 14-10-2015

Actualizat: 14-10-2015

Vicepreședintele PNL Mircea Dolha a făcut un apel la colegii liberali pentru a solicita o comisie la nivelul Parlamentului care să  ancheteze neregulile constatate la realizarea autostrăzii Sibiu-Orăștie.

„Parlamentul României are obligația de a nu rămâne impasibil la dezastrul construirii autostrăzii Sibiu – Orăștie. Este o urgență, din punctul meu de vedere, înființarea unei comisii parlamentare care să ancheteze neregulile constatate la realizarea autostrăzii Sibiu-Orăștie, iar în acest sens voi propune conducerii PNL să susțină aceste demers.Abuzurile Guvernului Ponta și incapacitatea acestuia de a gestiona marile investiții mult trâmbițate duc la greșeli enorme care costă România milioane de euro. ”, a declarat Mircea Dolha, potrivit unui comunicat remis PoliticScan.

Dolha a criticat dur și faptul că CNADNR a fost de acord cu inaugurarea acestui tronson de autostradă.  Potrivit acestuia, CNADNR „i-a făcut pe plac” prim-ministrului Victor Ponta care, în noiembrie anul trecut, când autostrada Sibiu-Orăștie a fost inaugurată, se afla în plină campanie electorală pentru alegerile prezidențiale.

„Nu este posibil ca prim-ministrul Ponta să ordone anul trecut inaugurarea tronsonului Sibiu-Orăștie din rațiuni electorale, fiind atunci "prezidențiabilul PSD", iar CNADNR-ul să-i facă pe plac și să constatăm astăzi, la un an distanță, că una dintre puținele autostrăzi pe care le avem trebuie demolată. Este dovada cea mai clară a ”eficienței” acestui Guvern Ponta, care lucrează în detrimentul respectării legii, derulării lucrărilor și în special a calității acestora, nefăcându-și datoria de a verifica constru

ctorul, dar cu ”nota de plată” achitată din buzunarul românilor.”, a mai adăugat vicepreședintele PNL.

Pe de altă parte, printr-un comunicat de presă, CNADNR se spală pe mâini și afirmă că încă de la inaugurare a recunoscut apariția unor fisuri pe acest tronson și faptul că acestea au fost motivul pentru care instituția nu a făcut recepția lucrării.

„Încă de la apariția fisurii, compania a informat opinia publică despre necesitatea de a investiga cauzele apariției acesteia. Numai în ultima perioadă, CNADNR SA a solicitat pe baza rapoartelor reprezentanţilor companiei, încă trei expertize de specialitate independente. Concluzia la care s-a ajuns confirmă nerespectarea proiectului tehnic aprobat și greșeli de execuție. (...) Antreprenorului (Salini Impregilo) i s-a impus de către CNADNR SA să refacă cei 200 – 300 m ai corpului de autostradă unde au apărut degradările prin demolarea acestuia și refacerea corespunzătoare, în conformitate cu proiectul tehnic aprobat.”, se scuză CNADNR în comunicatul amintit.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri