Vicepreședintele PNL Mircea Dolha a făcut un apel la colegii liberali pentru a solicita o comisie la nivelul Parlamentului care să ancheteze neregulile constatate la realizarea autostrăzii Sibiu-Orăștie.
„Parlamentul României are obligația de a nu rămâne impasibil la dezastrul construirii autostrăzii Sibiu – Orăștie. Este o urgență, din punctul meu de vedere, înființarea unei comisii parlamentare care să ancheteze neregulile constatate la realizarea autostrăzii Sibiu-Orăștie, iar în acest sens voi propune conducerii PNL să susțină aceste demers.Abuzurile Guvernului Ponta și incapacitatea acestuia de a gestiona marile investiții mult trâmbițate duc la greșeli enorme care costă România milioane de euro. ”, a declarat Mircea Dolha, potrivit unui comunicat remis PoliticScan.
Dolha a criticat dur și faptul că CNADNR a fost de acord cu inaugurarea acestui tronson de autostradă. Potrivit acestuia, CNADNR „i-a făcut pe plac” prim-ministrului Victor Ponta care, în noiembrie anul trecut, când autostrada Sibiu-Orăștie a fost inaugurată, se afla în plină campanie electorală pentru alegerile prezidențiale.
„Nu este posibil ca prim-ministrul Ponta să ordone anul trecut inaugurarea tronsonului Sibiu-Orăștie din rațiuni electorale, fiind atunci "prezidențiabilul PSD", iar CNADNR-ul să-i facă pe plac și să constatăm astăzi, la un an distanță, că una dintre puținele autostrăzi pe care le avem trebuie demolată. Este dovada cea mai clară a ”eficienței” acestui Guvern Ponta, care lucrează în detrimentul respectării legii, derulării lucrărilor și în special a calității acestora, nefăcându-și datoria de a verifica constructorul, dar cu ”nota de plată” achitată din buzunarul românilor.”, a mai adăugat vicepreședintele PNL.
Pe de altă parte, printr-un comunicat de presă, CNADNR se spală pe mâini și afirmă că încă de la inaugurare a recunoscut apariția unor fisuri pe acest tronson și faptul că acestea au fost motivul pentru care instituția nu a făcut recepția lucrării.
„Încă de la apariția fisurii, compania a informat opinia publică despre necesitatea de a investiga cauzele apariției acesteia. Numai în ultima perioadă, CNADNR SA a solicitat pe baza rapoartelor reprezentanţilor companiei, încă trei expertize de specialitate independente. Concluzia la care s-a ajuns confirmă nerespectarea proiectului tehnic aprobat și greșeli de execuție. (...) Antreprenorului (Salini Impregilo) i s-a impus de către CNADNR SA să refacă cei 200 – 300 m ai corpului de autostradă unde au apărut degradările prin demolarea acestuia și refacerea corespunzătoare, în conformitate cu proiectul tehnic aprobat.”, se scuză CNADNR în comunicatul amintit.
Comentează