Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Un nou lot de aleși locali prinși de ANI

ANI

Agenția Naționalã de Integritate a constatat existența stãrii de incompatibilitate în cazul a 14 aleși locali (nouã viceprimari, un fost viceprimar, doi primari și doi consilieri locali), ca urmare a exercitãrii simultane de funcții și calitãți, încãlcând, astfel, mai multe articole ale Legii nr. 161/2003.

Lista nominalã a celor 14 aleși locali în cazul cãrora Agenția a constatat încãlcarea regimului juridic al incompatibilitãților:

1)
CÃPITANU ILARIE
Viceprimar al Comunei Tîmna
Jud. Mehedinți
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 22 iunie 2012 - 20 iunie 2013, întrucât, simultan cu funcția de viceprimar, a deținut și calitatea de titular în cadrul Întreprinderii individuale „Cãpitanu N. Ilarie”, încãlcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.
2)
DUMITRU VASILE
Fost Viceprimar al Comunei Snagov
(20 iunie 2008 - 19 iunie 2012)
Jud. Ilfov
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada exercitãrii mandatului de viceprimar, întrucât, simultan cu funcția de viceprimar, a deținut și funcția de administrator în cadrul unei societãți comerciale, încãlcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.
3)
GHEBAUR DUMITRU DANIEL
Viceprimar al Comunei Lisa
Jud. Teleorman
Se aflã în stare de incompatibilitate începând cu data de 09 februarie 2012, întrucât deține, simultan cu funcția de viceprimar, și calitatea de comerciant persoanã fizicã în cadrul GHEBAUR DUMITRU-DANIEL PERSOANÃ FIZICÃ AUTORIZATÃ, încãlcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.
4)
CIUPE TEODOR
Viceprimar al Comunei Mișca
Jud. Arad
Se aflã în stare de incompatibilitate începând cu data de 28 iunie 2012, întrucât deține, simultan cu funcția de viceprimar, și funcția de administrator al unei societãți comerciale, încãlcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.
5)
COLATÃ NICU
Viceprimar al Comunei Lunca
Jud. Teleorman
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 22 mai 2009 - 12 ianuarie 2013, întrucât, simultan cu funcția de viceprimar, a deținut și calitatea de comerciant persoanã fizicã în cadrulCOLATÃ C. NICU PERSOANÃ FIZICÃ AUTORIZATÃ, încãlcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.
6)
STANCIU MARIAN CRISTIAN
Viceprimar al Comunei Salcia
Jud. Teleorman
Se aflã în stare de incompatibilitate începând cu data de 20 iunie 2012, întrucât deține, simultan cu funcția de viceprimar, și funcția de administrator al unei societãți comerciale, încãlcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.
7)
NAROȘ DANIEL CONSTANTIN
Viceprimar al Comunei Sîngeorz-Bãi
Jud. Bistrița-Nãsãud
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 04 decembrie 2012 - 23 iunie 2014, întrucât,  simultan cu funcția de viceprimar, a deținut și funcția de membru în Consiliul de Administrație al Liceului Teoretic „Solomon Hãlițã” Sîngeorz-Bãi, încãlcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.
8)
PANDELE  LUȚÃ
Viceprimar al Comunei Plopii-Slãvitești
Jud. Teleorman
Se aflã în stare de incompatibilitate începând cu data de 22 iunie 2012, întrucât deține, simultan cu funcția de viceprimar, și funcția de administrator al unei societãți comerciale, încãlcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.
9)
SOMRAK DUSAN
Viceprimar al Orașului Nãdlac
Jud. Arad
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 26 iunie 2012 - 11 iulie 2014, întrucât, simultan cu funcția de viceprimar, a deținut și calitatea de persoanã fizicã autorizatã în cadrulSOMRAK DUȘAN PERSOANÃ FIZICÃ AUTORIZATÃ, încãlcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.
10)
HÃRÃBOR AUREL
Viceprimar al Comunei Suraia
Jud. Vrancea
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 04 iulie 2012 - 16 octombrie 2012, și, respectiv, 04 iulie 2012 - 09 iulie 2014, întrucât, simultan cu funcția de viceprimar, a deținut și funcția de administrator în cadrul mai multor societãți comerciale, încãlcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.
11)
DOBRE CONSTANTIN DAN
Primar al Comunei Ghimpețeni
Jud. Olt
Se aflã în stare de incompatibilitate începând cu data de 28 iunie 2012, întrucât deține, simultan cu funcția de primar, și funcția de administrator al unei societãți comerciale, încãlcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.
12)
ANTAL PETRU
Primar al Orașului Pecica
Jud. Arad
Se aflã în stare de incompatibilitate începând cu data de 16 aprilie 2009, întrucât deține, simultan cu funcția de primar, și calitatea de comerciant persoana fizicã în cadrul ANTAL PETRU ANTAL ÎNTREPRINDERE FAMILIALÃ, încãlcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.
13)
TOTH TIVADAR
Consilier local în cadrul Consiliului Local al Municipiului Sighișoara
Jud. Mureș
În calitate de consilier local, a participat la adoptarea Hotãrârilor Consiliului Local al Municipiului Sighișoara, în baza cãrora Fundația Cultural-Științificã Gaudeamus din Sighișoara (fundație la care persoana evaluatã  deține interese prin intermediul membrilor de familie) și Clubul Sportiv „Spartacus” Sighișoara (club sportiv al cãrei președinte este persoana evaluatã) au beneficiat de ajutor financiar din parte municipalitãții, încãlcând, astfel, dispozițiile art. 46 din Legea nr. 215/2001 și art. 75, lit. a) și f) din Legea nr. 393/2004.
14)
MIHALAȘCU GABRIEL
Consilier local în cadrul Consiliului Local Buzãu
Jud. Buzãu
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 18 iunie 2008 - 01 iulie 2012, întrucât, simultan cu funcția de  consilier local, a deținut și funcția de consilier personal în cadrul Cabinetului Primarului Municipiului Buzãu, încãlcând astfel dispozițiile art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.

De asemenea, la data de 22 aprilie 2010, societatea în cadrul cãreia persoana evaluatã a deținut calitãțile de asociat și administrator (în perioada 18 decembrie 2009 – 09 iunie 2010) a încheiat un contract de execuție lucrãri de reabilitare în Parcul Tineretului, Mun. Buzãu (parc aflat în administrarea beneficiarului), cu o societate comercialã aflatã sub autoritatea C.L. Buzãu, încãlcând, astfel, dispozițiile art. 90, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.

Prețul total al lucrãrilor a fost de 69.903,39 Lei.



Persoanele evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiazã – de a fi asistate sau reprezentate de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le considerã necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. DUMITRU VASILE, CIUPE TEODOR, COLATÃ NICU nu au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apãrare.

Persoanele menționate au încãlcat urmãtoarele prevederi ale Legii nr. 161/2003:

·        art. 87, alin. (1), lit. d) și  g), potrivit cãruia „Funcþia de primar ºi viceprimar […] este incompatibilã cu: […] funcþia de [...] administrator, membru al consiliului de administraþie [...] la societãþile comerciale […] precum ºi la instituþiile publice; […] calitatea de comerciant persoanã fizicã […]”;

·        art. 88, alin. (1), lit. c), potrivit cãruia „Funcția de consilier local este incompatibilã cu: calitatea de […] angajat cu contract individual de muncã în aparatul propriu al consiliului local respectiv […]”;

·        art. 90, alin. (1), potrivit cãruia „Consilierii locali […] care au funcția de […] administrator, […] precum și calitatea de […] asociat la societãțile comerciale cu capital privat […] nu pot încheia contracte comerciale de prestãri de servicii, de executare de lucrãri, de furnizare de produse […] cu autoritãțile administrației publice locale din care face parte […]”;

·        art. 46, alin. (1) din  Legea nr. 215/2001, potrivit cãruia „Nu poate lua parte la deliberare ºi la adoptarea hotãrârilor consilierul local care, fie personal, fie prin soþ, soþie, afini sau rude pânã la gradul al patrulea inclusiv, are un interes patrimonial în problema supusã dezbaterilor consiliului local”;

·        art. 75, lit. a) și f) din  Legea nr. 393/2004, potrivit cãruia „aleºii locali au un interes personal într-o anumitã problemã, dacã au posibilitatea sã anticipeze cã o decizie a autoritãþii publice din care fac parte ar putea prezenta un beneficiu sau un dezavantaj pentru sine sau pentru: soþ, soþie, rude sau afini pânã la gradul al doilea inclusiv; o asociaþie sau fundaþie din care fac parte”.

„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încãlcarea obligaþiilor legale privind […] starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinarã ºi se sancþioneazã potrivit reglementãrii aplicabile demnitãþii, funcþiei sau activitãþii respective […]”.

„Persoana […] fațã de care s-a constatat […] starea de incompatibilitate este decãzutã din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate publicã […]  pe o perioadã de 3 ani de la data eliberãrii, destituirii din funcția ori demnitatea publicã respectivã sau a încetãrii de drept a mandatului. Dacã persoana a ocupat o funcție eligibilã, nu mai poate ocupa aceeași funcție pe o perioadã de 3 ani de la încetarea mandatului”.

Agenþia Naþionalã de Integritate îºi exercitã atribuþiile cu respectarea principiilor legalitãții, confidenþialitãții, imparþialitãții, independenþei operaþionale, celeritãții, bunei administrãri, precum ºi al dreptului la apãrare.


ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.