DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

UNTRR solicită Guvernului să renunţe la măsura obligatorie de punere în izolare 14 zile a şoferilor

www.agerpres.ro
transportatori, tir, camion

UNTRR solicită Guvernului, în numele transportatorilor rutieri, producătorilor, exportatorilor şi importatorilor din România, eliminarea imediată a măsurii de punere în autoizolare 14 zile a şoferilor români de camioane care fac transport internaţional spre România, se arată într-un comunicat, potrivit Mediafax.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) arată că menţinerea acestei măsuri va bloca economia României, cu efect imediat în următoarea săptămână şi cu consecinţe catastrofale generate de lipsa mărfurilor, dar şi de închiderea unităţilor de producţie şi reducerea considerabilă a comerţului, ceea ce va produce mai multe victime în timp foarte scurt comparativ cu noul coronavirus în următoarele 90 de zile.

Italia nu interzice accesul camioanelor şi nu a oprit producţia şi comerţul pentru că ar intra imediat în colaps, arată UNTRR.

"Italia este al doilea partener comercial al României, după Germania, se transportă rutier 2 milioane de tone anual, ceea ce înseamnă 277 camioane pe zi. Se pot realiza monitorizări – verificare temperatură şi simptome, completare formulare (atenţie – pe formular nu se specifică meseria persoanei) şi în cazul în care există suspiciuni serioase şoferul să fie pus în izolare sau carantină. În Italia se procedează la astfel de verificări, dar transportul rutier de mărfuri nu este blocat", mai precizează UNTRR.

Potrivit transportatorilor, mai nou, inclusiv şoferii români care au venit în România din Germania au fost puşi în autoizolare.

Germania reprezintă principalul partener comercial al României şi totalizează 20% din comerţul exterior al României, adică 32,5 miliarde de euro.

România ÎNCHIDE șapte puncte de trecere a frontierei, de joi dimineața

"Toată industria automotive a României se blochează în 7 zile", susţin transportatorii.

UNTRR mai arată că în România este o criză accentuată de şoferi, cu un deficit de 45.000 de şoferi profesionişti pentru vehiculele de transport marfă şi pentru vehiculele de transport persoane de peste 1+8 locuri, chiar dacă statisticile par să spună altceva – că sunt aproape 200.000 de autovehicule licenţiate în România pentru transportul de mărfuri (165.000) şi persoane (35.000) – contra cost şi în cont propriu şi sunt eliberate atestate pentru 305.000 conducători auto profesionişti, din care aproape jumătate sunt plecaţi în UE şi lucrează la firme din alte state membre.

Din estimările UNTRR, în cazul transportului rutier naţional de persoane – linii regulate – numărul de pasageri a scăzut cu 50%, iar pentru transportul de persoane ocazional scăderea este aproximativ 100%. În relaţia cu Italia, firmele de transport rutier româneşti de persoane au oprit total activitatea, iar în relaţiile cu restul ţărilor scăderea este nesemnificativă, volumul fiind comparabil cu perioada similară din anul trecut. În schimb, în cazul transportului rutier de persoane – curse ocazionale (alte relaţii decât Italia) scăderea este de aproximativ 100%.

În ceea ce priveşte transportul rutier de mărfuri intern, UNTRR spune că acesta este neafectat, în timp ce pentru transportul rutier de mărfuri internaţional scăderea generală este de aproape 15%, iar unele firme sunt mai afectate cu până la 30%, altele nu sunt afectate deloc.

Transporturile de marfă internaţionale între Italia şi alte ţări din UE operat de transportatorii români nu sunt afectate decât în măsura în care clienţii din Italia îşi reduc volumul de activitate – valabil în anumite cazuri, dar nu generalizat în acest moment, arată uniunea transportatorilor rutieri.

"Transportul de marfă internaţional dintre Italia şi România este în pericol din cauza măsurii de autoizolare a şoferilor care revin din Italia – aceste operaţiuni au început să includă costul cu imposibilitatea utilizării şoferului 14 zile (peste 2000 euro), iar UNTRR solicită revenirea asupra acestei decizii şi monitorizarea şoferilor fără a fi puşi în autoizolare", mai transmit reprezentanţii industriei de transport.

UNTRR solicită Guvernului:

- suspendarea plăţii creditorilor - pentru finanţare vehicule transport persoane - pe perioada interzicerii transportului de persoane,

- suspendarea plăţii contribuţiilor sociale de către firmele afectate

- suspendarea plăţii creditelor ipotecare de către personalul firmelor aflate în dificultate

Concediile medicale nu sunt plătite de stat de ani buni în urmă, de multe ori plata se face doar în urma unei acţiuni în instanţă şi pe baza unei hotărâri definitive obţinute în acest sens

UNTRR mai solicită autorităţilor ca în punctele de trecere a frontierei să fie create spaţii speciale pentru verificarea şoferilor profesionişti, astfel încât să se evite aglomeraţia şi posibilitatea ca aceştia să intre în contact cu alte persoane venite din diverse colţuri ale lumii.

UNTRR le mai reaminteşte autorităţilor că transportul rutier asigură funcţionarea corespunzătoare a economiei şi asigură calitatea vieţii de care se bucură România astăzi.

"O întrerupere sau o oprire a serviciului de transport rutier de mărfuri are consecinţe în aproape fiecare aspect al vieţii inclusiv sănătate, distribuirea alimentelor şi a energiei. Prin oprirea transportului rutier sunt afectate majoritatea afacerilor cu care avem contact în fiecare zi, întrucât multe dintre ele au astăzi stocuri sau provizii mici sau aproape inexistente şi sunt dependente complet de primirea livrărilor zilnice la timp", mai susţine UNTRR.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.