Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

UPDATE Reacție la acuzațiile CEL.ro: 'eMAG nu a fost amendat și nici nu a folosit practici înșelătoare'

emag

Emag răspunde acuzațiilor CEL.ro, într-un drept la replică pentru STIRIPESURSE.RO.

„eMAG nu a fost amendat și nici nu a folosit practici înșelătoare. Este vorba de un conținut generat de utilizatori, care este indexat de Google conform regulilor platformei de căutare și bunelor practici din industrie: cuvintele și expresiile căutate de clienți pe eMAG.ro sunt indexate automat în motorul de căutare Google. Indexările automate în Google nu sunt publicitate plătită. eMAG a acționat întotdeauna conform acestor regulil și bune practici si va contesta adresa formulată.”, susține Bogdan Axinia – Vicepreședinte Platforme și Tehnologie.

*

Magazinul online Emag (Dante International) a fost sanctionat contraventional de catre ANAF - Serviciul Ajutor de Stat, Practici Neloiale si Preturi Reglementate pentru incalcarea prevederilor articolului 6) litera a), litera f) si litera h) din legea nr. 158/2008.

  • Publicitatea comparativă este considerată legală dacă îndeplineşte, în mod cumulativ, următoarele condiţii:
  • a) nu este înşelătoare, potrivit dispoziţiilor art. 3 lit. b) şi ale art. 5 din prezenta lege, precum şi ale art. 5-7 din Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările ulterioare;
  • b) compară bunuri sau servicii care răspund aceloraşi nevoi ori sunt destinate aceloraşi scopuri;
  • c) compară, în mod obiectiv, una sau mai multe caracteristici esenţiale, relevante, verificabile şi reprezentative ale respectivelor bunuri ori servicii, care pot include şi preţul;
  • d) nu discreditează sau denigrează mărcile, denumirile comerciale, alte semne distinctive, bunuri, servicii, activităţi ori situaţia unui concurent;
  • e) în cazul produselor cu denumire de origine, se referă, în fiecare caz, la produse cu aceeaşi denumire;
  • f) nu profită în mod neloial de reputaţia unei mărci, a unei denumiri comerciale sau a altor semne distinctive ale unui concurent ori a denumirii de origine a produselor concurente;
  • g) nu prezintă bunuri sau servicii ca imitaţii ori reproduceri ale bunurilor sau serviciilor purtând o marcă ori o denumire comercială protejată;
  • h) nu creează confuzie între comercianţi, între cel care îşi face publicitate şi un concurent sau între mărci, denumiri comerciale, alte semne distinctive, bunuri ori servicii ale celui care îşi face publicitate şi cele ale unui concurent.

Concret, Emag a folosit in perioada ianuarie 2018 - iunie 2019 marca inregistrata CEL.ro pentru a face publicitate inselatoare si a-si promova magazinul online concurent prin intermediul motorului de cautare Google. Prin metode SEO si profitand de autoritatea pe care o are in motoarele de cautare a reusit sa aduca o pagina din site-ul sau fara nici o legatura cu marca CEL.ro in prima pagina din motorul de cautare Google pentru a deturna vizitatorii in cautarea marcii concurente. Emag a folosit urmatorul anunt publicitar:

„Cauti www cel ro? Descopera Oferta-eMag.ro

https://www.emag.ro/search/www+cel+ro

Cumpara www cel ro online pe eMAG.ro. Profita acum de preturi avantajoase . Gasesti mai mult decat crezi! Comanda si ai livrare si retur simplu!”

content-image

CEL.ro apreciaza ca utilizarea textului mai sus mentionat a dus la distorsionarea realitatii si a creat in mintea consumatorului mediu perceptia falsa ca www.cel.ro poate fi accesat si de pe site-ul www.emag.ro. Unui consumator mediu, asa cum acesta este definit de Legea 363/2007, i-a fost afectata optiunea de a alege in cunostinta de cauza. Emag a profitat de reputatia marcii concurente pentru a crea confuzie in randul consumatorilor si intre comercianti si pentru a obtine foloase necuvenite.

content-image

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.