Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Vânzări de 600.000 de dolari ale unor producători de legume, fructe și produse tradiționale, aproape dublu față de anul trecut

www.realitatea.net
fructe, legume

O rețea de hub-uri din care fac parte producători de legume, fructe și produse tradiționale a avut anul trecut vânzări totale de aproximativ 325.000 de dolari, iar pentru anul acesta estimările sunt în jurul a 600.000 de dolari. Creșterea e dată de pandemie.

Producătorii de legume, fructe și produse tradiționale din Food Hub, un program lansat de Romanian American - Foundation pentru susținerea micilor antreprenori din agricultură, vor înregistra anul acesta vânzări de aproximativ 600.000 de dolari, aproape dublu comparativ cu 2019. Creșterea este dată de avansul comenzilor online ca urmare a pandemiei de Covid-19, dar și de schimbarea strategiei de vânzări și marketing, potrivit mediafax.ro.

Citește și: Mihai Tudose: Au mers Pic și Poc în inspecție prin spitale. Ce naiba au verificat ei?

Food Hub este un program lansat de Romanian American-Foundation (RAF) în 2017 după modele similare din zonele Philadelphia și New York. Programul constă în susținerea prin finanțare și training a patru centre (food hub-uri) care colectează și comercializează produsele micilor antreprenori agricoli din patru zone: Bucovina, Cluj-Napoca, Iași și Odorheiul Secuiesc.

Cele patru food hub-uri integrează aproximativ 1.200 de producători: cultivatori de fructe si legume, producători de alimente tradiționale pe bază de lapte, carne, fructe si legume. Majoritatea sunt antreprenori tineri, până în 45 - 50 de ani, care își doresc dezvoltarea afacerii.

„Am gândit proiectul ca pe o oportunitate economică pe termen lung pentru producătorii mici din zona rurală. Susținerea noastră nu constă doar în finanțarea food hub-urilor, ci și în pregătirea producătorilor pentru a-i conecta cu cerințele consumatorilor. Ne dorim cu toții ca food hub-urile să devină sustenabile pentru că fiecare food hub ajută producatorii mici să își actualizeze rețetele, îi învață să se promoveze, le asigură consultanță și training astfel încât, la rândul său, fiecare producător să fie sustenabil pe termen lung. Astfel putem crea un model de afacere care poata fi scalat la nivelul întregii țări pentru a putea sprijini și alți producători mici care au nevoie de o astfel de colaborare”, afirmă Oleg Moraru, coordonator al programelor de economie rurală ale Romanian American-Foundation.

Produsele cel mai bine vândute variază în funcție de zonă și de anotimp. În timp ce vara cel mai bine se vând fructele și legumele, în restul anului predomină alimentele tradiționale (produse din carne, brânză, dulceață miere, zacuscă, etc.).

Majoritatea clienților sunt femei cu vârsta între 25 și 45 de ani, cu copii si care sunt interesate de calitatea alimentației familiei. Odată cu creșterea numărului de comenzi online, se observă o diversificare a clienților pe categorii de vârstă.

„Până anul acesta doar două food hub-uri aveau vânzări online semnificative la nivel național, iar pandemia le-a adus acestora o creștere de patru ori a comenzilor în timpul stării de urgență, ceea ce ne-a făcut să reașezăm modelul de afaceri din rețea. Am făcut ajustări în strategia de marketing și vânzări, iar din vară magazinele online ale centrelor din Cluj și Odorheiu Secuiesc și-au extins distribuția la nivel național. Totodată, centrele din Iași și Câmpulung Moldovenesc și-au deschis câte un magazin local. Acest pas a fost unul esențial pentru antreprenori pentru că le permite să își vândă și să își promoveze produsele pe noi canale de business, le oferă acces la o sursă suplimentară de venit ceea ce este extrem de important mai ales în această perioadă complicată și cu decizii fluctuante în privința desfășurării comerțului”, a afimat Anna Șargov, coordonator proiect retea food huburi în cadrul Fundației Civitas pentru Societatea Civilă Cluj.

RAF estimează că mediul online va reprezenta anul acesta 80% din vânzări, comparativ cu 70% în 2019, creșterea venind chiar și în contextul în care rețeaua offline a crescut de la un magazin fizic la trei.

RAF și Civitas vor să dezvolte o nouă linie de business pentru toată rețeaua de food hub-uri, mai exact să atragă și clienți din rândul companiilor prin crearea de pachete standard care pot fi oferite cadou angajaților și partenerilor. Acestea pot conține produse tradiționale precum siropuri, miere, alimente din carne sau brânză, ciocolată de casă, ierburi aromatice, bere artizanală, palincă, produse secuiești, bucovinene sau din Transilvania.

„Vrem să replicăm modelul lansat de Nord-Natural, centrul din zona Bucovinei care în ultimii doi ani s-a extins și către zona corporate prin crearea de pachete standard care pot fi oferite cadou. Un pachet costă în medie 100-150 de lei. Această linie de business pe care o desfășoară Nord Natural are un potențial mare de dezvoltare și poate contribui la creșterea vânzărilor mai ales în perioada sărbătorilor tradiționale. Avem deja clienți care au peste 100 de angajați și care cumpără aceste pachete pentru a le oferi cadou de aniversarile angajaților sau de sărbători. Estimăm că anul următor zona de clienți corporate poate reprezenta în jur de 10% din vânzările totale ale rețelei”, adaugă Oleg Moraru.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.