Vânzările în timpul celui mai mare festival online de cumpărături din China - Ziua Celibatarilor - au urcat cu aproape 18% faţă de anul trecut, dar ritmul de creştere a încetinit, cumpărătorii optând pentru tranzacţii mai accesibile, transmite AP.
Consumul slab a afectat evoluţia celei de-a doua economii mondiale în 2025, autorităţile încercând să facă faţă efectelor politicilor comerciale ale preşedintelui american Donald Trump, concurenţei interne intense, condiţiilor meteo extreme şi crizei din sectorul imobiliar.
Furnizorul chinez de date Syntun a anunţat miercuri că valoarea vânzărilor estimate combinate pentru ediţia din acest an este de aproape 1.700 miliarde de yuani (238 miliarde de dolari). Anul trecut, vânzările au crescut cu aproape 27%, la 1.440 miliarde de yuani.
Syntun atrage atenţia că această comparaţie nu este directă, în condiţiile în care ediţia din acest an a Zilei Celibatarilor a durat cu o săptămână mai mult.
"Ediţia din acest an a Zilei Celibatarilor ar trebui văzută ca un semn pozitiv pentru economia de consum a Chinei", a apreciat Jacob Cooke, directorul companiei de consultanţă WPIC Marketing + Technologies.
China sărbătoreşte în fiecare an la 11 noiembrie Ziua Celibatarilor, care a devenit totodată şi cea mai importantă zi de cumpărături online, un fel de replică la Black Friday şi Cyber Monday. În China, legătura dintre oamenii singuri şi această zi de 11 noiembrie (11.11) este dată de cifra "1", care face trimitere la singurătate, iar sărbătoarea este un fel de replică la adresa Valentine's Day. Burlacii chinezi obişnuiesc să organizeze petreceri în această zi, pretext folosit pentru a-şi căuta un partener sau o parteneră. Alţi retaileri au început să extindă conceptul în Hong Kong şi Taiwan.
JD.com, una dintre cele mai mari platforme de comerţ electronic din China, a anunţat că cifra de afaceri a atins un nivel ridicat record, numărul comenzilor a crescut cu aproape 60%, iar numărul cumpărătorilor cu 40%. Cele mai bine vândute au fost articolele de modă, îngrijire a frumuseţii şi sportive, a precizat JD.com.
Platformele de comerţ electronic Tmall şi Taobao ale Alibaba nu au dat publicităţii evoluţia vânzărilor, dar au precizat că unii comercianţi au avut creşteri "de peste 100%".






























Comentează