Wizz Air raportează cel mai bun sezon de vară din istoria companiei: Zboruri mai punctuale și satisfacție în creștere a clienților

Autor: Andreea Năstase

Publicat: 28-10-2025 17:14

Article thumbnail

Sursă foto:  Kirill Makarov / Alamy / Alamy / Profimedia

Wizz Air a înregistrat cel mai bun sezon de vară din istoria companiei, cu o îmbunătăţire a punctualităţii zborurilor de aproape 22% şi o rată de finalizare a acestora de 99,5%, deşi a operat cu 7% mai multe zboruri comparativ cu 2024, a declarat, marţi, Michael Delehant, Senior Chief Commercial and Operations Officer al companiei.

Wizz Air a prezentat un raport privind primele şase luni de progres ale planului de transformare "Customer First Compass" în valoare de 14 miliarde euro, un cadru care plasează clienţii în centrul fiecărui aspect al operaţiunilor companiei, scrie Agerpres.

Potrivit acestuia, compania a atins şi 1.000 de zboruri pe zi în perioada de vârf a verii 2025.

"Noi suntem o companie axată pe rezultate. Tocmai am încheiat sezonul de vară. Ştiţi că lumea aviaţiei este construită pe sezonul de vară, care, practic, începe la sfârşitul lunii martie şi se termină spre sfârşitul lui octombrie, iar apoi urmează sezonul de iarnă, care cuprinde restul anului. Sezonul de vară este atunci când, evident, majoritatea oamenilor vrea să călătorească (...) fie aici, fie în alte locuri, şi toată lumea vrea să plece. Este foarte aglomerat şi, după cum aţi observat de-a lungul anilor, devine din ce în ce mai aglomerat, ceea ce înseamnă că, într-un ecosistem, devine tot mai dificil ca fiecare piesă să se mişte corect şi în sincron", a afirmat Delehant, într-o conferinţă de presă.

El a subliniat că, după ieşirea din pandemia de Covid, operatorul aerian nu era "la cel mai bun nivel al său", iar lucrurile nu au mers conform aşteptărilor.

"După ce am ieşit din perioada Covid, ca să fiu sincer şi transparent, nu eram la cel mai bun nivel al nostru. Am încercat să creştem rapid, dar lucrurile nu au mers aşa cum ne-am aşteptat. (...) Am ajuns la punctul în care, din păcate, am fost votaţi ca fiind una dintre companiile aeriene mai slabe în Marea Britanie, bazat pe punctualitate şi alte statistici. (...) Aşadar, de-a lungul timpului, am trecut prin multe ca linie aeriană, mai ales că suntem o companie care operează în Europa Centrală şi de Est. Am avut două războaie în regiunea noastră şi acum ne confruntăm şi cu unele probleme la motoare, o provocare globală din cauza lanţurilor de aprovizionare afectate. Vestea bună este că oamenii noştri au reacţionat excelent, investiţiile noastre dau roade şi am avut una dintre cele mai bune veri din istorie - sincer, una dintre cele mai bune din întreaga industrie. Am avut o rată de finalizare a zborurilor de 99,5%. Asta înseamnă că nu anulăm zboruri decât dacă este ceva ce nu putem controla - vremea, grevele controlorilor de trafic aerian (...)", a afirmat oficialul Wizz Air.

În această perioadă, Wizz Air a demonstrat o schimbare majoră în modul în care serveşte clienţii, raportând o creştere cu 10% a satisfacţiei generale a clienţilor.

"Punctualitatea noastră a fost printre cele mai bune din Europa pe tot parcursul verii. Am îmbunătăţit performanţa cu 22 de puncte procentuale. Pentru noi, accentul principal este ora sosirii. Desigur, vrem să plecăm la timp, dar cel mai important este să ajungeţi la timp, pentru că aveţi planuri, odată ce aterizaţi (...) În prezent, suntem la în jur de 70% (din numărul de zboruri - n. r.), în ceea ce priveşte sosirea la timp (în intervalul de 15 minute). Ţinta noastră este 80%, iar cea mai mare provocare rămâne gestionarea întârzierilor mari (peste 3 ore). Ştim cu toţii regulile pentru despăgubiri din Europa şi ne asumăm responsabilitatea - nimeni nu îşi doreşte întârzieri lungi. Asta e zona unde încă lucrăm intens", a dat asigurări Michael Delehant.

Compania Wizz Air se află acum în prima jumătate a clasamentului operatorilor aerieni europeni.

Potrivit sursei citate, investiţiile în tehnologie şi în echipele operaţionale au permis o reacţie mai rapidă la perturbări, folosind soluţii bazate pe inteligenţă artificială în centrul de control al operaţiunilor şi în serviciul pentru clienţi.

De asemenea, compania a dislocat şi asistenţi suplimentari în cele mai aglomerate aeroporturi pentru a sprijini pasagerii şi a asigura timpi de rotaţie eficienţi, ceea ce a dus la o îmbunătăţire de 34% a numărului de zboruri operate în reţeaua Wizz Air între aprilie şi septembrie 2025, la şase luni de la lansarea programului.

"Vorbind despre faptul că suntem o companie Ultra Low-Cost Carrier (ULCC), mulţi clienţi cred greşit că 'low-cost' înseamnă 'ieftin'. De fapt, ULCC înseamnă eficienţă extremă. (...) Operăm aeronave pe distanţe scurte în medie 12 ore şi jumătate pe zi - un lucru pe care aproape nicio altă companie din lume nu îl face. Pentru a realiza asta, pentru a decola şi ateriza la timp, pentru a colabora eficient cu aeroporturile, controlorii de trafic aerian şi toţi partenerii - şi pentru a oferi tarife incredibil de mici - e nevoie de o organizare impecabilă. Am spus mereu: oferim bilete din Londra mai ieftine decât o pereche de adidaşi. De multe ori, plătiţi mai mult pe taxi până la aeroport decât pe biletul de avion. Gândiţi-vă la asta! E o lume complet diferită, aşa că a trebuit să ne redesenăm procesele pentru a face ca toate aceste piese să funcţioneze împreună.(...)", a susţinut reprezentantul companiei.

Wizz Air operează o flotă de 249 de aeronave Airbus A320 şi A321. Wizz Air a raportat 62,8 milioane de pasageri în 2024. Compania este listată la Bursa de Valori din Londra.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri