Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Zeci de nave care transportă gaz natural lichefiat stau la coadă în largul coastelor europene, nereușind să obțină sloturi de descărcare

GNL gaz natural lichefiat

Zeci de nave care transportă gaz natural lichefiat (GNL) se învârt în jurul coastelor Spaniei și ale altor țări europene, nereușind să obțină sloturi de descărcare, deoarece instalațiile care transformă combustibilul marin în gaz sunt pline, scrie Reuters.

Europa se confruntă cu o criză de aprovizionare cu energie, în condițiile în care Rusia a redus progresiv fluxurile de gaze după ce Occidentul a impus sancțiuni ca răspuns la războiul din Ucraina, potrivit Mediafax.

Uniunea a fost nevoită să găsească surse alternative de aprovizionare, inclusiv GNL, dar sosirea mai multor încărcături de combustibil a scos la iveală lipsa de capacitate de "regazeificare" a Europei.

Există peste 35 de nave încărcate cu GNL care plutesc în largul Spaniei și în Mediterana, cel puțin opt nave fiind ancorate numai în largul golfului Cadiz, au declarat luni traderi, analiști și surse de la terminalele de GNL familiarizate cu situația.

Încărcătura acumulată a generat îngrijorări cu privire la capacitatea Europei de a procesa livrările de GNL necesare pentru a compensa lipsa aprovizionării prin conducte rusești.

Spania oferă doar șase sloturi la terminalele sale de regazeificare în această săptămână, a declarat o sursă din industrie, pentru mai puțin de o cincime din numărul de nave care stau la coadă în largul coastelor sale. Țara are în total șase terminale.

Există, de asemenea, nave cu GNL ancorate în apropierea altor țări europene, ceea ce ar putea însemna că alte zeci de nave așteaptă, a declarat o sursă care cunoaște situația.

Blocajele au fost agravate de scăderea cererii industriale, pe măsură ce economia Europei încetinește, precum și de consumul intern mai mic decât estimările în Spania, din cauza vremii neobișnuit de calde.

Dacă întârzierile nu sunt eliminate în curând, aceste nave ar putea începe să caute porturi alternative în afara Europei pentru a-și descărca încărcătura.

La începutul zilei de luni, China a oprit vânzările de GNL către cumpărătorii străini pentru a-și asigura propria aprovizionare, ceea ce, potrivit jucătorilor de pe piață, ar putea determina mai multe nave să se îndrepte spre Asia.

Cu cele șase uzine ale sale, Spania are cea mai mare capacitate de regazeificare din Uniunea Europeană, reprezentând 33% din totalul GNL și 44% din capacitatea de stocare a GNL.

Rezervoarele de gaz ale Spaniei sunt pline în proporție de 80%, aproape de limita lor tehnică, pe baza datelor publicate de Enagas, operatorul rețelei naționale de gaz din Spania.

"Aceste date sunt foarte pozitive în ceea ce privește garantarea aprovizionării cu energie pentru iarnă", a declarat un purtător de cuvânt al Enagas când a fost întrebat despre rezervoare.

Lipsa infrastructurii de gazoducte face ca acest gaz să nu poată fi transportat către alte țări europene. Săptămâna aceasta, liderii Franței, Germaniei, Spaniei, Spaniei și Portugaliei urmează să se întâlnească pentru a încerca să ajungă la un acord cu privire la gazoductul MidCat, care ar putea transporta gazul spaniol - și, în viitor, hidrogenul - către Europa Centrală.

MidCat ar crea o a treia conexiune de gaz între Franța și Spania, despre care principalii săi susținători, Madridul, Lisabona și, mai recent, Berlinul, spun că ar ajuta Europa să își reducă dependența de gazul rusesc.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.