Olanda a lansat o campanie mediatică pentru a informa companiile în legătură cu riscurile Brexit-ului, în special prin anunţuri la radio şi pe reţelele de socializare, dar şi cu ajutorul unei marionete, relatează AFP, potrivit Agerpres.
"Nu vă lăsaţi surprinşi" de Brexit, se spune într-unul din mesajele radio difuzate de guvernul olandez.
În aceste anunţuri, guvernul afirmă că firmele vor trebui să dea dovadă de "creativitate" în contextul Brexit-ului, în eventualitatea în care ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană, prevăzută pentru 29 martie, va avea loc fără acord.
"Este posibil ca unele produse să fie reţinute mai mult timp la vamă, ca certificatele şi licenţele britanice să nu mai fie valabile şi ca transferul de date să se confrunte cu o nouă frontieră digitală", se mai arată în anunţ, care precizează că firmele se pot informa de pe site-ul brexitloket.nl.
Citeste si Șef din DIICOT, de acord cu renunțarea la urmărirea penală în cazurile de deținere de droguri pentru consum propriu: Reprezintă 80% din dosarele procurorilor
Aceste anunţuri radio vor fi urmate de o campanie online începând cu 1 februarie, care va pune în scenă "un personaj ce va arăta la propriu cum va afecta Brexit-ul afacerile", a indicat guvernul într-un comunicat.
Va fi vorba de un fel de marionetă care blochează, de exemplu, un camion sau ridică o barieră.
Săptămâna trecută, autorităţile olandeze au transmis că sunt în contact cu peste 250 de companii străine care iau în considerare să se mute din Marea Britanie în Olanda din cauza Brexit-ului.