Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

5 modificări cu impact mare în SEO pe care le poţi face SINGUR în câteva ore

site

Optimizarea completa a unui site este in general o operatiune costisitoare ca timp si/sau bani. Insa, asta nu inseamna ca nu sunt lucruri pe care le putem face mai usor si care sa aiba un impact semnificativ asupra traficului unui site. In continuare am sa prezint 5 idei prin care putem imbunatati semnificativ un site din punct de vedere al optimizarii pentru Google FARA sa consumam mult timp si efort.

 

1. Identifica si creste textul pe paginile IMPORTANTE pentru afacerea ta

 

Nu toate paginile unui site sunt la fel de importante pentru afacerea ta. Exista pagini de produse/servicii care sunt importante pentru ca rolul lor e sa vanda acele produse/servicii dar exista si pagini de suport — gen contact, despre noi, informatii diverse, articole de blog, termeni si conditii si altele.

In plus, in general o firma vinde mai multe 'chestii' nu toate la fel de importante. Exista produse/servicii care iti aduc mai mult profit si pentru care e o cerere mai mare si exista produse de vanzare mai de umplutura. Sa fie si ele ca poate le cere cineva. Sunt convins ca stii care care sunt unele si care sunt celelalte.

Daca nu ai timp/bani nu e logic sa te axezi doar pe cele mai importante?

Gandeste-te care sunt cele mai importante produse pe care le vinzi, care sunt paginile pentru ele si adauga text RELEVANT cel putin de 6-700 cuvinte. Adica, aproximativ o pagina de word.

Poate ai sa intrebi ce inseamna text relevant? — este un text despre produsul/serviciul respectiv, in care apare de cateva ori cuvantul cheie care descrie cel mai bine acel produs si care vorbeste despre produsul respectiv. De exemplu, cele mai dese intrebari ale clientilor tai.

Sunt convins ca stii care sunt principalele probleme si intrebari pe care le au clientii tai. Scrie raspunsurile tale in pagina acelui serviciu.

Sfatul acesta nu iti va imbunatati tot site-ul ci doar paginile respective. Dar, nu asta e si ideea? Acele pagini sunt cele mai valoroase pagini ale tale pentru ca VAND. De ce sa imprastii efortul in zone de unde nu (prea) iti vine profit?

 

Citeşte şi: Decizie de ULTIM MOMENT a magistraţilor în dosarul Elenei Udrea. Ce au hotărât judecătorii

 

2. Gandeste-te la 3-5 cuvinte care descriu cel mai bine afacerea ta. Scrie cateva paragrafe si pune-le pe prima pagina

 

In peste 90% din site-uri, prima pagina e cea mai puternica pagina. Deci, daca nu ai resurse sa optimizezi tot site-ul, nu e logic si simplu sa optimizezi paginile de unde poti obtine cele mai mari rezultate?

Afacerea si site-ul tau pot fi rezumate la cateva cuvinte principale. Gandeste-te care sunt si pune-le pe o hartie. Dupa care, redacteaza un paragraf relevant (2-300 cuvinte) despre fiecare si pune acele texte pe prima pagina.

Nu iti vei fi optimizat tot site-ul dar, cea mai importanta pagina a ta va fi cat de cat relevanta si iti va aduce trafic pe cele mai importante cuvinte cheie ale tale.

Minim de efort si rezultat vizibil — nu asta e si ideea?

 

3. Ai grija ca meniul tau sa contina cuvintele cele mai importante

 

Orice site este relevant pentru anumite cuvinte. In mare, cu cat frecventa acelor cuvinte e mai mare, cu atat site-ul va fi mai relevant pentru acele cuvinte.

Daca stai sa te gandesti, e normal sa fie asa. Un site despre frigidere (e un exemplu, poate fi orice) va contine de multe ori cuv frigider plus conjugari (frigiderul, frigidere, frigiderele, etc...). E normal ca atunci cand exista cautari despre frigidere, Google sa ia in calcul acel site.

Exista o modalitate simpla de a creste relevanta unui site pentru anumite cuvinte: includerea lor in meniu. Meniul este un element comun — cuvintele de acolo vor fi prezente pe fiecare pagina a site-ului tau. Deci, daca adaugi un cuvant in meniu, de fapt adaugi [nr de pagini ale site-ului tau] x [acel cuvant].

Deci, pune cuvintele importante pentru afacerea ta in meniul site-ului tau. E usor de facut si are un impact mare la nivelul intregului site.

 

Citeşte şi:  Judecătorii au DECIS: Ioana Băsescu SCAPĂ de controlul judiciar

 

4. Pune link-uri spre paginile importante din site-ul tau

 

Poate ca ai auzit ca pentru a creste o pagina, trebuie sa ai link-uri spre ea. Este cat se poate de adevarat. Am stabilit deja de la punctul 1 ca o afacere are cateva pagini foarte importante — alege 1-4 pagini foarte importante daca nu ai timp de mai mult. Scrie-le intr-un fisier si fa-ti o nota mentala:

De fiecare data cand intri pe un forum, pe un site de anunturi, de fiecare data cand postezi undeva, incearca sa pui sau sa obtii un link spre una din paginile respective.

Acest punct nu e ceva ce poti face in 2-3 ore si gata. E ceva ce iti consuma 3-4 minute in plus din cand in cand.

Iti garantez ca timpul necesar obtinerii acelui link nu il vei simti DAR, vei simti in timp faptul ca acele 2-3-4 pagini pe care le promovezi incet-incet iti vor aduce mai mult trafic. Si fiind pagini importante pentru tine si site-ul tau, efectul va fi mare.

 

5. Imbunatateste viteza site-ului tau

 

Daca ar fi sa aleg un singur aspect tehnic pe care l-as imbunatati sa un site, acesta ar fi viteza de incarcare. In ultimii ani, Google pune FOARTE mare accent pe viteza de incarcare. Este un aspect foarte important care te poate costa mult: site-urile incete sunt efectiv penalizate, in sensul ca semnificativ mai putin trafic va fi directionat de catre Google spre ele.

Cresterea vitezei unui site e un subiect mai tehnic si de multe ori necesita cunostinte de programare. Totusi, chiar si o persoana atehnica poate face cateva lucruri cu impact major.

Intai, mergeti aici: https://tools.pingdom.com/ sau aici: https://gtmetrix.com/ si introduceti site-ul vostru. Dupa care vedeti efectiv din site ce tip de element ocupa cel mai mult ca timp/marime efectiva.

tipurile de continut pot fi: IMAGE (poze), SCRIPT (diferite programe care fac diferite chestii), CSS (in general elemente vizuale), HTML (text si structura site-ului)

DACA foarte mult este ocupat de Image sau Script atunci aveti o problema. In general acestea NU sunt elemente strict necesare unui site. Pozele sunt... poze iar script-urile sunt in general programele care monitorizeaza activitatea (Google Analytics, Chat, Facebook, alte elemente 'fancy')

Daca pozele sunt problema — reduceti-le. Nu e obligatoriu sa aveti poze la rezolutii de mii de pixeli care sa ocupe multi mega de informatie. REDUCETI marimea pozelor. Toata lumea va avea de castigat.

Daca script-urile ocupa mult, atunci ganditi-va: chiar e nevoie de toate. Chiar tot ce ati instalat e indispensabil? Merita sa se incarce greu site-ul pentru acele script-uri?

Citeşte şi: Dan Voiculescu, PRIMELE DECLARAŢII despre boala sa. 'Sigur voi fi operat' - VIDEO .

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.