Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Poliția Română îi răspunde lui Cătălin Drulă, care cerea MAI reducerea accidentelor grave: Deficiențe majore la infrastructura rutieră

Facebook
accident grav Bucuresti

Poliţia Rutieră propune sancţiuni mai dure pentru şoferii care nu respectă regulile de circulaţie pe autostradă. Vizați sunt şoferii care circulă pe contrasens și care ar putea fi sancţionaţi cu amenzi mai mari şi reţinerea permisului pentru o durată de 120 de zile faţă de 60 de zile în prezent în timp ce, pentru circulaţia pe banda de urgenţă se propune măsura complementară de suspendare a permisului pentru 60 de zile. Reprezentanții Poliției au vorbit, miercuri, într-o conferință de presă, și de infrastructura rutieră care, degradată fiind, pune în pericol circulația, și care se află în ograda ministrului transporturilor, Cătălin Drulă, cel care cerea MAI mai multă implicare pentru reducerea accidentelor grave de pe șosele.

Purtătorul de cuvânt al Poliţiei Române, Georgian Drăgan, a prezentat aceste propuneri într-o conferinţă de presă ca reacţie la valul de accidente din ultima perioadă : ,,Recent, Poliţia a făcut o serie de propuneri pentru modificarea Codului Rutier. Vrem să introducem în legislaţie ,,conduita agresivă” a participanţilor la trafic care acum nu se regăseşte. Dacă ne referim la circulaţia pe contrasens, acum se sancţionează cu amendă de la 870 de lei la 1305 şi permis suspendat pentru 60 de zile. Propunerea este ca amenda să fie în clasa a IV- a cu amendă până la 2900 de lei şi permis reţinut pentru 120 de zile. Pentru circulaţia pe banda de urgenţă a autostrăzii acum sancţiunea este doar amendă, vrem ca permisul să fie suspendat pentru 60 de zile. Când circulăm pe autostrada viteza este mai mare şi pericolul creşte.” a precizat Drăgan. Totodată, la MAI se lucrează îmbunătăţirea cadrului legal pentru pregătirea cursanţilor din şcolile de şoferi, a mai anunţat reprezentantul IGPR.

Pe de altă parte, Georgian Drăgan a făcut referire și la infrastructura rutieră deteriorată de pe șosele care, de multe, ori, a dus la producerea unor tragedii rutiere.

"Referitor la evenimentul din Sibiu, din primele cercetări rezultă faptul că, la data de 23.07.2021, în jurul orei 0808, conducătorul unui autoturism, în vârstă de 72 de ani, în timp ce se deplasa pe strada Calea Șurii Mici, din direcția de mers municipiul Sibiu către DN1, la intersecția cu DN7H, nu ar fi respectat semnificația indicatorului rutier ,,Cedează trecerea” și ar fi pătruns în intersecție, fără a acorda prioritate de trecere unui ansamblu TIR, care se deplasa pe drumul prioritar DN7H, din direcția de mers DN1 (municipiul Sibiu) către autostrada A1.

​În urma producerii accidentului a rezultat decesul tuturor celor patru ocupanți ai autoturismului.

​Ceea ce este foarte important de precizat, în zona de producere a accidentului, intersecția este dirijată prin indicatorul de prioritate ,,Cedează trecerea”, care la momentul producerii accidentului era într-o stare de degradare.

După acest tragic eveniment, indicatorul rutier a fost schimbat de către administratorul drumului public.

Tot la nivel național, în urma verificărilor efectuate în teren de către polițiștii rutieri au fost identificate numeroase deficiențe de infrastructură și semnalizare rutieră, precum:

- lipsa unor indicatoare rutiere;

- indicatoare rutiere degradate, deformate.

- lipsa sau degradarea excesivă a marcajelor rutiere;

- deteriorări ale părții carosabile (gropi, denivelări etc);

- elemente de siguranță ale drumului lipsă sau degradate (parapet de protecție, de siguranță etc);

- prezența unor obstacole, ori a vegetației care s-a dezvoltat în zona drumului public, fiind obturată astfel vizibilitatea indicatoarelor;

- semnalizarea necorespunzătoare a unor intersecții de drumuri,

- necorelarea semnalizării rutiere verticală cu cea orizontală.

​De asemenea, o problema importantă o reprezintă lipsa parapetului de protecție axial pe drumurile cu 4 benzi, care practic ar elimina accidentele rutiere cauzate de pătrunderea vehiculelor pe contrasens.

​Având în vedere deficiențele constatate, poliția rutieră a solicitat administratorilor drumurilor publice remedierea acestora, în primele 7 luni ale anului 2021 fiind transmise, la nivel național, un număr de 3.149 de informări, dintre care:

- 58 pentru autostrăzi;

- 638 pentru drumuri naționale;

- 636 pentru drumuri județene;

- 531 pentru drumuri comunale;

- 1.286 pentru străzile din interiorul localităților.

Totodată, la nivel național, au fost aplicate 350 de sancțiuni contravenționale factorilor responsabili, după cum urmează:

- 113 administratorilor de drum;

- 237 executanților de lucrări.

În continuare o să mă refer la Situația panourilor cu mesaje variabile și a camerelor de monitorizare a traficului rutier pe autostrăzi:

​Astfel, pe autostrăzile din România există 100 de panouri cu mesaje variabile, dintre care doar 36 funcționale.

Ceea ce doresc să subliniez este că, pentru creșterea gradului de siguranță rutieră și pentru scăderea numărului persoanelor decedate în urma accidentelor rutiere, trebuie ca mai mulți ,,actori”, dacă îi putem numi așa, să-și aducă aportul, fiecare conform competențelor, iar participanții la trafic trebuie să dea dovadă de mai multă responsabilitate", a mai spus Georgian Drăgan.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.