Acţionarii principali de la grupul german de distribuţie Metro poartă discuţii pentru a ajunge la un numitor comun cu privire la un nou preşedinte, un semn că sunt dispuşi să pună capăt disputelor de durată dintre ei, informează Reuters citând mai multe surse din apropierea acestui dosar, potrivit Agerpres.
Miliardarul ceh Daniel Kretinsky a ajuns să controleze peste 40% din drepturile de vot la Metro însă este de mult timp într-o dispută cu fundaţiile Beisheim şi Meridian, care împreună deţin 23% din acţiuni. Kretinsky a eşuat în repetate rânduri să preia participaţiile celor două fundaţii, care susţin că preţul oferit este prea mic.
Sursele citate de Reuters susţin că acum Daniel Kretinsky şi cele două fundaţii au început să discute despre o strategie comună pentru Metro, candidaturi comune pentru cele trei locuri din consiliul de supervizare, inclusiv pentru postul de preşedinte, care vor deveni vacante la următoarea adunare a acţionarilor, precum şi pentru un nou director general.
Fundaţiile şi-au dat seama că este crucial să se concentreze pe management şi strategie şi de aceea speră să ajungă la un numitor comun cu Kretinsky, care a devenit acţionarul de control la Metro, susţin sursele.
Actualul director general de la Metro, Olaf Koch, va demisiona la finele acestui an urmând ca directorul financiar, Christian Baier, şi directorul operaţional, Rafael Gasset, să asigure interimatul până la găsirea unui nou CEO.
Metro a fost afectat serios de pandemia de COVID-19 în condiţiile în care restaurantele şi hotelurile sunt un segment important de clienţi pentru grupul german. Acţionarii cer o nouă strategie, inclusiv o nouă strategie digitală şi un accent pe anumite grupuri de consumatori.
În ultimii ani Metro a vândut o parte din active şi s-a concentrat pe operaţiunile sale europene cash-and-carry care aprovizionează hoteluri, restaurante şi traderi independenţi, însă în prezent se confruntă cu o creştere modestă pe piaţa din Germania.
Metro operează în 26 de ţări, având 771 de magazine şi 150.000 de angajaţi. Divizia Metro Cash & Carry s-a lansat oficial în România în luna octombrie 1996, când a deschis primul magazin din Bucureşti. Astăzi, reţeaua numără 32 de magazine în 24 de oraşe.