Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Aeronava Cessna Citation V a plecat în cursă, cu primul pacient, după amplul proces de reparații prin care a trecut

Un pacient aflat în stare gravă, cu arsuri, a fost transportat la Bruxelles cu aeronava Cessna Citation V, fiind prima cursă după ce avionul a trecut printr-un amplu proces de reparaţii, potrivit news.ro.

”Ieri, 18 iulie a.c., echipajul aeronavei Cessna Citation V, compus din piloţii Inspectoratului General de Aviaţie al MAI, comandor Codreanu Laurenţiu şi comandor Olteanu Emil, a efectuat o misiune umanitară pe ruta Bucureşti-Arad-Bruxelles, pentru transferul unui pacient, diagnosticat cu arsură termică corporală, la Spitalul Militar Reine Astrid din Bruxelles. Pacientul a fost asistat pe timpul zborului de o echipă medicală asigurată de UPU SMURD Bucureşti”, a anunţat, vineri, Inspectoratul General de Aviaţie al M.A.I.

Sursa citată a precizat că prima misiune după recepţia aeronavei din reparaţie a fost îndeplinită cu succes, echipajul aeronavei întorcându-se vineri pe aeroportul Băneasa.

Inspectoratul General de Aviaţie al M.A.I. anunţă că aeronava Cessna Citation V seria 560-0200 a fost supusă unor reparaţii capitale la cele două motoare, lucrări de mentenanţă necesare după efectuarea unui număr de 1.200 de ore de zbor şi revitalizarea resursei tehnice a unor componente tehnice cu resursă expirată.

Citește și: Cutremur de surprafaţă de 5,3 grade, produs în Atena - USGS

Astfel piloţii I.G.Av. au reînceput, la bordul aeronavei Cessna Citation V, efectuarea misiunilor umanitare, de transport aeromedical de urgenţă şi transplat pe teritoriul naţional şi internaţional, conform atribuţiilor instituţiei.

Aeronava Cessna Citation V seria 560-0200 este un avion bimotor, dispune de sistem de management al zborului (FMS), aparatură de radionavigaţie, echipamente antigivraj, degivrare, presurizare şi climatizare care-i permite zborul IFR(zbor instrumental) sau VFR(zbor la vedere), ziua şi noaptea, în condiţii de givraj până la altitudine maximă. Are o viteză de croazieră de 796 km/h la o altitudine de 11.000 de metri şi o capacitate maximă de 7 pasageri şi o targă echipată medical.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.