Alarmant - Bombă cu ceas în adâncul mării: Au fost descoperiți trei noi vulcani submarini. Specialiștii, rezervați în privința pericolului de erupție

national.ro
Vulcan

Încă trei vulcani submarini au fost descoperiţi în apropiere de coastele Siciliei, numărul total al vulcanilor cunoscuţi din canalul Siciliei, braţul de mare care separă insula italiană de nordul Africii, ajungând astfel la 15, transmite miercuri AFP.

"Am descoperit 6 vulcani în 2019, plus cei trei descoperiţi recent, la care se mai adaugă alţi cinci sau şase deja cunoscuţi, numărul ridicându-se la 15 vulcani submarini", a declarat Emanuele Lodolo, expert în fizica Pământului de la Institutul Naţional de Oceanografie şi Geofizică Experimentală (OGS), conform Agerpres.

Cei trei vulcani descoperiţi "sunt situaţi la adâncimi ce variază între 100 şi 400 de metri, iar cel mai apropiat se află la aproximativ 7 kilometri distanţă de coasta" de sud-est a Siciliei, a mai precizat Lodolo.

Deocamdată nu se ştie dacă aceşti trei vulcani reprezintă un potenţial pericol pentru populaţie. "Este ca şi în cazul seismelor - nu suntem în măsură să formulăm previziuni. Nu putem afirma că nu vor fi erupţii. Important este să-i supraveghem constant", a susţinut el.

OGS a anunţat într-un comunicat că a fost descoperită şi o epavă în cadrul expediţiei de cercetări oceanografice desfăşurată între 16 iulie şi 5 august a.c. de către o echipă de oameni de ştiinţă la bordul vasului german Meteor.

Epava, neidentificată încă, este a unui vas de 100 de metri lungime şi 17 metri lăţime, aflat la adâncimea de 110 metri, la jumătatea drumului dintre minuscula insulă vulcanică Linosa şi Sicilia.

În cursul misiunii, cercetătorii au prelevat şi mostre de rocă de la mai mulţi vulcani submarini. Aceste informaţii sunt importante pentru a reconstrui istoria geologică a acestei regiuni mediteraneene.