Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

ALERTĂ - CCR îl FORȚEAZĂ pe Iohannis să semneze ordinele de numire ale miniștrilor: s-a publicat motivarea/DOCUMENT

www.ccr.ro
CCR

Curtea Constituțională a publicat motivarea pe conflictul instituțional între președintele Klaus Iohannis și Guvern, pe tema remanierilor.

CONSULTAȚI AICI ÎNTREAGA MOTIVARE

Odată redactată această motivare, președintele este obligat să semneze demisiile celor doi miniștri și să anunțe decizia privind noile nominalizări trimise de Guvern.

”Numirea sau revocarea nu reprezintă un act de aprobare a propunerii primului ministru. Astfel cum am arătat, numai Parlamentul aprobă lista miniștrilor propuși în ipoteza art.85 alin.(1) coroborat cu art.103 din Constituție, sau în ipoteza art.85 alin.(3) din Constituție. De altfel, și textul Constituției este foarte clar în această 1 Potrivit acestui text legal, pot fi membri ai Guvernului persoanele care au cetăţenia română şi domiciliul în ţară, se bucură de exerciţiul drepturilor electorale, nu au suferit condamnări penale şi nu se găsesc în unul dintre cazurile de incompatibilitate prevăzute în cartea I titlul IV din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare 38 privință; argumentul de text la care ne referim privește art.85 alin.(3) din Constituție, care nu califică atribuția președintelui de la art.85 alin.(2) din Constituție ca fiind o aprobare, ci doar actul Parlamentului.

Se mai reţine că refuzul revocării unui ministru (propusă de primul-ministru, fie ca urmare a voinței acestuia, fie ca urmare a demisiei ministrului în cauză) este o imposibilitate conceptuală, și în același timp o imposibilitate factuală.

Având în vedere cele expuse, apreciem că refuzul președintelui de numire în funcția de ministru poate fi realizată doar pentru motive de legalitate, nu și pentru motive de oportunitate, drept care apreciem că, în speță, fiind în ipoteza unui refuz de numire, obligația impusă Președintelui României, în mod corect, de către Curtea Constituțională de a răspunde, de îndată, în scris și motivat, propunerilor înaintate de prim-ministrul României cu privire la numirile în funcția de ministru, poate avea în vedere numai eventualele motive de nelegalitate incidente.

Având în vedere cele expuse, apreciem că, în cauza de faţă, trebuiau valorizate şi considerentele anterior expuse.”, arată CCR.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.