Nicușor Dan aspiră din nou la funcția de Primar al Capitalei. El este poate candidatul care cunoaște cel mai bine forța mediului online, în campania electorală din 2012 fiind principalul său mijloc de comunicare, neavând în spate, cel puțin teoretic, un aparat de partid care să-l sprijine.
În prezent pagina sa de Facebook are peste 33.000 de fani, cu care are o comunicare destul de activă, postând zilnic de 2-3 ori. Din punct de vedere al conținutului, furnizează o cantitate suficient de mare de informații, dovadă a unei atenții deosebite pe care Nicușor Dan și echipa sa o acordă online-ului.
Publicul său este unul relativ tânăr, cu valori peste medie în segmentul de vârstă 25-44 de ani și cu valori normale pentru celelalte categorii, excepție făcând segmentul sub 24 de ani unde prezintă un interes foarte scăzut, și cel al femeilor 55-64 de ani unde înregistrează valori aproape duble față de media Facebook pe România în acel segment de vârstă. Graficul de mai jos conține întreaga distribuție pe vârste.
Coloanele albastre reprezintă publicul interesat de Nicușor Dan, față de media Facebook pe România reprezentată cu gri.
Din punct de vedere al locației, Nicușor Dan contează practic numai pentru București, unde înregistrează valori de aproape trei ori mai mari decât media Facebook, în restul orașelor fiind aproape inexistent, înregistrând constant valori sub medie.
Publicul său este unul foarte educat, cu valori mari în rândul celor cu studii post universitare și mult mai scăzute printre absolvenții de învățământ mediu.
Din punct de vedere al stării civile, publicul lui Nicușor Dan se înscrie în media Facebook pentru România cu valori ușor crescute în rândul persoanelor căsătorite și puțin sub medie la cele necăsătorite.
Când privim meseriile celor interesați de Nicușor Dan, observăm un interes dublu față de medie în cadrul celor care lucrează în IT, relativ crescut în domeniul management și media și mai scăzut în rândul celor care lucrează în vânzări. În graficul de mai jos puteți urmări topul meseriilor:
Din punct de vedere tehnic, observăm un interes deosebit din partea utilizatorilor de terminale Apple: Iphone, Ipad, Ipod și mai scăzut la utilizatorii de Android.
Alte date care completează profilul publicului online al lui Nicușor Dan sunt detaliate mai jos. Astfel cei interesați de el, sunt cel mai probabil interesați și de:
- Comunitate: București Optimist
- Figuri publice: Monica Macovei, Andi Moisescu
- Librărie: Cărturești
- Publicații: Revista Kamicaze, Cațavencii, Historia
- Divertisment: Times New Roman
- Post TV: Digi24, Discovery, National Geographic
- Sportiv: Simona Halep
- Website: Creative Monkeyz
Analiza prezentă este o completare a materialului Cum se ”văd” pe Facebook candidații la Primăria Capitalei
Comentează