Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

ANI anunță un nou lot de politicieni incompatibili și în conflict de interese administrativ și penal

integritate, ani

Agenția Naționalã de Integritate a constatat starea de incompatibilitate, existența conflictului de interese de naturã administrativã, precum și indicii privind existența conflictului de interese de naturã penalã în cazul a nouã foști și actuali aleși locali, dupã cum urmeazã:

1. PREDUȘ SILVIU DOREL, actual primar și fost viceprimar al comunei Ostroveni, județul Dolj

INCOMPATIBILITATE

În perioada 26 iunie 2012 – 29 august 2013, a deținut simultan funcția de viceprimar și calitatea de membru în Consiliul de Administrație al Școlii Gimnaziale Ostroveni, județul Dolj (participând, în calitate de reprezentant al primarului și reprezentant al Consiliului Local al Comunei Ostroveni, la 18 ședințe ale Consiliului de Administrație al unitãții de învãțãmânt).

Citește și: Concediată de la Kanal D, Gabi Cristea va primi bani de la Primăria Capitalei! Ce sumă va încasa și de ce

De asemenea, în perioada 26 iunie 2012 – 28 februarie 2013, a deținut simultan funcția de viceprimar și calitatea de comerciant persoanã fizicã în cadrul societãții Preduș Silviu Dorel Persoanã Fizicã Autorizatã, încãlcând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) și g) din Legea nr. 161/2003.

2. POSTOLACHI LIVIU ROMICÃ, primar al comunei Mãlușteni, județul Vaslui

INCOMPATIBILITATE

În perioada 26 iunie 2012 – 17 septembrie 2013, a exercitat simultan funcția de primar și calitatea de membru în Consiliul de Administrație al Școlii Gimnaziale Mãlușteni, județul Vaslui, încãlcând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

Citește și: Surpriză! Ce companie românească a înregistrat cel mai mare profit anul trecut

3. POPA FLORIN, viceprimar al comunei Rieni, județul Bihor

INCOMPATIBILITATE

În perioada 26 septembrie 2013 – 31 ianuarie 2014 a deținut simultan funcția de viceprimar și calitatea de membru în cadrul Consiliului de Administrație al Școlii Gimnaziale Nr. 1 Rieni, încãlcând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

Citește și: Cine este, de fapt, deputatul care protestează împotriva Laurei Codruța Kovesi

4. MIHALCEA ADINA MARIANA, viceprimar al comunei Ștefești, județul Prahova

INCOMPATIBILITATE

În perioada 25 iunie 2012 – 24 august 2016, a deținut simultan funcția de viceprimar și pe cea de administrator al S.C. Bal-Ad'95 Impex S.R.L., încãlcând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

Citește și: O nouă lovitură pentru România TV! Ce este obligat să facă postul de televiziune

5. ISAC BRANCO, viceprimar al comunei Socol, județul Caraș-Severin

INCOMPATIBILITATE

În perioada 15 martie 2011 – 31 decembrie 2013, a deținut simultan funcția de viceprimar și calitatea de asistent în brokeraj, activitate remuneratã în baza unui contract de mandat, încãlcând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. k) din Legea nr. 161/2003.

Citește și: Anunț de ultimă oră al ANAF! Ce operațiune a fost inițiată

6. CHIȘ VASILE MUGUREL, fost viceprimar al comunei Berveni, județul Satu-Mare

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În calitate de consilier local, a participat la deliberarea și adoptarea (votând „pentru”) Hotãrârii privind aprobarea unor mãsuri administrative (în care se aprobã organizarea licitației în vederea închirierii unor suprafețe de teren agricol, proprietate privatã a comunei Berveni), în baza cãreia s-a încheiat Contractul de arendare între Primãria comunei Berveni și Chiș Maria Volumea Persoanã Fizicã Autorizatã (în cadrul cãreia soția persoanei evaluate deține calitatea de comerciant persoanã fizicã).

Astfel, persoana evaluatã a încãlcat dispozițiile art. 70, art. 71 și art. 77 din Legea nr. 161/2003, coroborate cu dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001 și cu dispozițiile art. 75, lit. a) și art. 77 din Legea nr. 393/2004.

Citește și: Un fost deputat dă din casă! Cum își ASCUND politicienii AVERILE

7. LUNGU MAGDA FLORENTINA, fost viceprimar al orașului Oțelu Roșu, județul Caraș-Severin

INCOMPATIBILITATE

În perioada 28 iunie – 30 noiembrie 2012, a deținut simultan funcția de viceprimar și pe cea de angajat cu contract individual de muncã în cadrul S.C. Lomprep S.R.L., iar în perioada 28 iunie – 04 dcembrie 2012 a deținut simultan funcția de viceprimar și pe cea de administrator al S.C. Lomprep Turism S.R.L., , încãlcând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. c) și d) din Legea nr. 161/2003.

De asemenea, în perioada 25 aprilie 2013 – 30 septembrie 2014, a deținut simultan funcția de viceprimar și pe cea de titular al Lungu Magda-Florentina Întreprindere Individualã, încãlcând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit.g) din Legea nr. 161/2003.

Citește și: Detaliu interesant! Unde a vrut să se angajeze Coldea, după plecarea din SRI

8. ENACHE GHEORGHE, fost consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Bozieni, județul Neamț

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În calitate de consilier local, a votat în mod favorabil pentru adoptarea Hotãrârii Consiliului Local al Comunei Bozieni privind aprobarea concesionãrii suprafeței de 91,69 ha pãșune ce se aflã în proprietatea publicã a comunei, în vederea pãșunatului, cãtre Asociația Crescãtorilor de Taurine Bozienii de Jos - Neamț, persoanã juridicã de drept privat în cadrul cãreia persoana evaluatã deținea la acea datã calitatea de membru al consiliului director, încasând venituri de la aceasta.

De asemenea, în temeiul acelei Hotãrâri, s-a încheiat Contractul de concesiune între Primãria Comunei Bozieni și Asociația Crescãtorilor de Taurine Bozienii de Jos, deși peroana evaluatã avea un interes personal în problema supusã dezbaterilor consiliului local întrucât avea posibilitatea sã anticipeze cã asociația va beneficia de pe urma adoptãrii lor.

Astfel, persoana evaluatã a încãlcat dispozițiile art. 70, art. 71 și art. 77 din Legea nr. 161/2003, coroborate cu dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001 și cu dispozițiile art. 75, lit. b) și lit. f) și art. 77 din Legea nr. 393/2004.

Citește și: Previziune despre viitorul lui Victor Ponta! În ce partid ar urma să intre „aproape sigur” fostul premier

9. STREZARIU MIHAIL, fost consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Cornereva, județul Caraș-Severin

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV ȘI PENAL

În calitate de consilier local, a participat și votat adoptarea Hotãrârii privind aprobarea și Hotãrârii privind modificarea închirierii unor suprafețe de teren din golul alpin al comunei Cornereva la crescãtorii de animale persoane fizice din comuna Cornereva, printre care pentru sine însuși în calitate de persoana fizicã.

De asemenea, STREZARIU MIHAIL a încheiat cu Consiliul Local al comunei Cornereva, județul Caraș-Severin, în timp ce deținea mandatul de consilier local, contractul de concesiune privind dreptul de folosințã al terenului din domeniul public al Comunei Cornereva și actul adițional la contractul de concesiune privind modificarea duratei contractului de concesiune.

Citește și: Rușinos! După Ghiță, încă un bogătaș celebru anchetat de DNA a reușit să fugă din țară! Acuzații la adresa SRI și SIE

Astfel, persoana evaluatã a încãlcat dispozițiile art. 70 și art. 77 din Legea nr. 161/2003, coroborate cu dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001 și cu dispozițiile art. 75 și art. 77, alin. (1) din Legea nr. 393/2004.

De asemenea, întrucât existã indicii privind posibila sãvârșire a infracțiunii de conflict de interese, Agenția Naționalã de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângã Judecãtoria Caransebeș în vederea verificãrii indiciilor privind sãvârșirea de cãtre STREZARIU MIHAIL a infracțiunii de conflict de interese, prevãzutã de art. 301 din Codul Penal al României.

Citește și: „Video-chatter” la Inter: „capodopera” lui Alexander Adamescu

Persoanele evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiazã - de a fi asistate sau reprezentate de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le considerã necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. POSTOLACHI LIVIU ROMICÃ, CHIȘ VASILE MUGUREL, LUNGU MAGDA FLORENTINA și ENACHE GHEORGHE nu a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apãrare.

Citește și: Se repetă episodul Grindeanu? Ce i-ar fi transmis premierul Mihai Tudose lui Liviu Dragnea

Persoanele menționate au încãlcat urmãtoarele prevederi legale:

· art. 70 din Legea nr. 161/2003, potrivit cãruia „Prin conflict de interese se înțelege situația în care persoana ce exercitã o demnitate publicã sau o funcție publicã are un interes personal de naturã patrimonialã, care ar putea influența îndeplinirea cu obiectivitate a atribuțiilor care îi revin potrivit Constituției și altor acte normative”;

· art. 71 din Legea nr. 161/2003, potrivit cãruia „Principiile care stau la baza prevenirii conflictului de interese în exercitarea demnitãților publice și funcțiilor publice sunt: imparțialitate, integritate, transparența deciziei și supremația interesului public”;

Citește și: BNR lansează o nouă monedă în România! Cum arată și cât valorează

· art. 77 din Legea nr. 161/2003, potrivit cãruia „Conflictele de interese pentru președinții și vicepreședinții consiliilor județene sau consilierii locali și județeni sunt prevãzute în art. 46 din Legea administrației publice locale nr. 215/2001, cu modificãrile și completãrile ulterioare”;

· art. 87, alin. (1), lit. c), lit. d), lit. g) și lit. k) din Legea nr. 161/2003, potrivit cãruia „Funcția de primar și viceprimar, primar general și viceprimar al municipiului București, președinte și vicepreședinte al consiliului județean este incompatibilã cu lit.c) […] calitatea de funcționar public sau angajat cu contract individual de muncã, indiferent de durata acestuia […], lit.d) funcția de președinte, vicepreședinte, director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de administrație ori cenzor sau orice funcție de conducere ori de execuție la societãțile comerciale, inclusiv bãncile sau alte instituții de credit, societãțile de asigurare și cele financiare, la regiile autonome de interes naþional sau local, la companiile și societãțile naționale, precum și la instituțiile publice, […] lit.g) calitatea de comerciant persoanã fizicã, […] lit. k) orice alte funcții publice sau activitãți remunerate, în țarã sau în strãinãtate, cu excepția funcției de cadru didactic sau a funcțiilor în cadrul unor asociații, fundații sau alte organizații neguvernamentale”;

Citește și: Imagini incendiare cu Elena Băsescu! Apariție de senzație în costum de baie

· art. 75, lit. a), lit b) și lit. f) din Legea nr. 393/2004, potrivit cãruia „Aleșii locali au un interes personal într-o anumitã problemã, dacã au posibilitatea sã anticipeze cã o decizie a autoritãții publice locale din care fac parte ar putea prezenta un beneficiu sau un dezavantaj pentru sine sau pentru: a) soț, soție, rude sau afini pânã la gradul al doilea inclusiv […] b) orice persoanã fizicã sau juridicã cu care au o relație de angajament, indiferent de natura acestuia […] f) o asociație sau fundație din care fac parte”;

· art. 77 din Legea nr. 393/2004, potrivit cãruia „(1) Consilierii județeni și consilierii locali nu pot lua parte la deliberarea și adoptarea de hotãrâri dacã au un interes personal în problema supusã dezbaterii. (2) În situațiile prevãzute la alin. 1, consilierii locali și consilierii județeni sunt obligați sã anunțe la începutul dezbaterilor interesul personal pe care îl au în problema respectivã. (3) Anunțarea interesului personal și abținerea de la vot se consemneazã în mod obligatoriu în procesul - verbal al ședinței”;

Citește și: Neașteptat! Fiica lui Recep Erdogan, considerată una dintre cele mai frumoase turcoaice – cum arată și cu ce se ocupă

· art. 46 din Legea nr. 215/2001, potrivit cãruia „(1) Nu poate lua parte la deliberare și la adoptarea hotãrârilor consilierul local care, fie personal, fie prin soț, soție, afini sau rude pânã la gradul al patrulea inclusiv, are un interes patrimonial în problema supusã dezbaterilor consiliului local. (2) Hotãrârile adoptate de consiliul local cu încãlcarea dispozițiilor alin. (1) sunt nule de drept. Nulitatea se constatã de cãtre instanța de contencios administrativ. Acțiunea poate fi introdusã de orice persoanã interesatã”;

· art. 301, alin. (1) din Codul Penal al României, potrivit cãruia „Fapta funcționarului public care, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, a îndeplinit un act ori a participat la luarea unei decizii prin care s-a obținut, direct sau indirect, un folos patrimonial, pentru sine, pentru soțul sãu, pentru o rudã ori pentru un afin pânã la gradul II inclusiv sau pentru o altã persoanã cu care s-a aflat în raporturi comerciale ori de muncã în ultimii 5 ani sau din partea cãreia a beneficiat ori beneficiazã de foloase de orice naturã, se pedepsește cu închisoarea de la unu la 5 ani și interzicerea exercitãrii dreptului de a ocupa o funcție publicã”.

Citește și: Mai mare jena! Cum este văzut Mihai Tudose în presa internațională

„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încãlcarea obligațiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinarã și se sancționeazã potrivit reglementãrii aplicabile demnitãții, funcției sau activitãții respective […]”.

„Persoana […] fațã de care s-a constatat existența conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decãzutã din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate publicã […] pe o perioadã de 3 ani de la data eliberãrii, destituirii din funcția ori demnitatea publicã respectivã sau a încetãrii de drept a mandatului. Dacã persoana a ocupat o funcție eligibilã, nu mai poate ocupa aceeași funcție pe o perioadã de 3 ani de la încetarea mandatului”.

Citește și: Schimbare de proporții în topul CELOR MAI PUTERNICE BĂNCI din România! Cine este LIDER

Agenția Naționalã de Integritate își exercitã atribuțiile cu respectarea principiilor legalitãții, confidențialitãții, imparțialitãții, independenței operaționale, celeritãții, bunei administrãri, precum și al dreptului la apãrare.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.