Apa Nova ascultă vocea bucureștenilor

Autor: Cristi Șelaru, Redactor

Publicat: 05-04-2017

Actualizat: 05-04-2017

Article thumbnail

Sursă foto: stiripesurse.ro

Apa Nova - Compania de Ape București (ANCAB), furnizorul de apă și canalizare al Capitalei, a desfășurat astăzi o consultare publică cu cetățenii. În cadrul acestei consultări s-au prezentat rezultatele anuale ale companiei și s-au acceptat întrebări de la cetățeni. Compania distribuit formulare în sală și a promis că întrebările care nu apucă să primească întrebări în timpul consultărilor vor primi răspunsuri individuale.

Am reținut din prezentare și din materialele puse la dispoziție că în anul 2016 echipele ANCAB au intervenit la remedierea a 7,146 avarii pe rețeaua de apă și 13,975 reclamații pe rețeaua de canalizare, numărul de reclamații scăzând cu cca. 25% față de anul 2011, când ANCAB a început operarea integrată a sistemului de canalizare (rețea, casetă și SEAU).

De asemenea, prin programele preventive au fost curățate 26,483 guri de scurgere și 263 km de rețea de canalizare.

Au fost modernizați:

20.5 km rețea de apă - principalele lucrări au fost în zona Teiul Doamnei (1.7 km), Izvor Coșbuc (1.7 km), Iuliu Maniu (1.2 km);

4.8 km rețea de canalizare, cele mai importante lucrări au fost pe str. Floreasca, Piața Sudului, Izvorul Oltului.

În 2017 vor fi reabilitați 19.5 km rețea de canalizare; cele mai importante fiind colectoarele de pe Șoseaua Mihai Bravu și Bulevardul Corneliu Coposu.

Toate investițiile făcute în cei 16 ani de concesiune (aproximativ 400 milioane de euro) au fost asigurate exclusiv din fonduri proprii. Apa Nova nu primește subvenții din bani publici, contribuind însă la bugetul local prin dividendele plătite Primăriei Capitalei, care este acționar în cadrul companiei.

Răspunzând la întrebările cetățenilor, ANCAB a clarificat consecințele „rebalansării” costurilor la apă. Astfel, reglementatorul în domeniu a cerut majorarea prețului la colectare de apă menajeră. Pentru a ajuta consumatorul, compania a micșorat în oglindă prețul la apa de la robinet. Totuși, în mod ciudat, cele două servicii sunt taxate de stat cu un TVA diferit. Astfel, TVA este de 19% la apele menajere și numai 9% la apa de la robinet.

Reprezentanții companiei au afirmat că nici ei nu sunt de acord cu acest regim inegal al TVA, dar numai cetățenii pot pune presiune pe factorul politic.

Apa Nova - Compania de Ape București este în acest moment singura companie de utilități publice care se discută în mod formal dar deschis cu clienții săi prin intermediul consultărilor publice.

 

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri