Un document oficial CNADNR (Compania Naţională de Drumuri Naţionale şi Autostrăzi din România) arată că o parte din autostrada București-Orăștie necesită demolarea. Este vorba de secțiunea aflată în zona kilometrului 60.
Conform documentului obținut de România Liberă imperfecțiunile de construcție sunt atât de grave încât executarea de simple reparații devine imposibilă. CNADNR dă vina pe constructor și susține că va obține remedierea problemelor fără costuri suplimentare. Compania invocă în acest sens o expertiză a firmei Rutexpert.
Construtorul Impregilo susține că a fost presat de CNADNR să deschidă prea rapid ultima porțiune a drumului și că lucrările de recepție nu au fost efectuate. În absența recepției, constructorul consideră că autostrada nu este în garanție.
Până acum Comisia de Adjudecare a Disputelor a dat dreptate Impregilo.
„Deciziile CAD emise în cadrul Contractului presupun: lucrările suplimentare executate recepţionate conform legii, vor fi plătite până la limita contractualâ de 10% din valoarea de contract acceptată (ceea ce reprezintă suma de 60,47 milioane lei). Pentru valoarea care depăşeste pragul contractual de 10%, CAD a recomandat (...) încheierea unui act adiţional până la pragul de 20%” (comunicat de presă CNADNR)
Autostrada Sibiu-Orăștie a fost inaugurată cu două zile înainte de alegerile prezidențiale de premierul Victor Ponta și de ministrul transporturilor, Ioan Rus.
Comentează