Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Apocalipsă ecologică la Marea Neagră! Turiștii ar putea ar putea spune 'Adio' plajă la Mamaia, dacă nu se scot oile moarte

nava midia oi

De Sfântul Ion, apele portului Midia ar fi trebuit curățate de cadavrele oilor înecate în „burta” navei Queen Hind. Numai că licitația pentru ranfluarea epavei și scoaterea cadavrelor celor 14.000 de oi nu s-a mai ținut, scrie EVZ.ro. Temperaturile mici ale apei mării, care au conservat leșurile animalelor, vor crește în curând, iar asta va însemna un dezastru ecologic gigantic. În plus, din cauza contaminării apei este cât se poate de posiil ca viitorul sezon turistic, cel puțin pentru stațiunea Mamaia să fie compromis. Culmea este că în Caietul de Sarcini al licitației pentru dezeșuarea epavei și scoaterea cadavrelor din ea se precizează clar pericolul biologic care crește odată cu trecerea timpului.

Șefii s-au schimbat, pericolul a rămas

Povestea celor 14 000 de oi moarte de la bordul navei Queen Hind eșuată în Portul Midia continuă nepermis de mult. Autoritățile române, în speță Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța SA (CNAPMC SA), entitate din subordinea Ministerului Transporturilor îndrituită să se ocupe de înlăturarea efectelor accidentului, se încurcă în proceduri. A fost organizată o licitație care este încă în desfășurare toate ofertele fiind descalificate o dată. În ultimele zile ale anului trecut a fost schimbat și directorul general al companiei, Daniela Șerban fiind înlocuită cu Costel Stanca, decanul Facultății de Navigație al Universității Maritime Constanța.

Nici până astăzi conducerea CN APMC SA nu a desemnat compania care a câștigat licitația pentru dezeșuarea, ecarisarea, decontaminarea navei și a bazinului portuar. Fostul director Daniela Șerban anunțase într-o conferință de presă că până pe 20 decembrie 2019 se va ști firma câștigătoare. De obicei în luna decembrie temperatura apei mării scade până la 4-6 grade, dar luna trecută apa a rămas la temperatura de 10 grade. Vremea neobișnuit de caldă a accelerat procesul de putrefacție al oilor decedate care au rămas în interiorul navei. Este vorba de aproximativ 14.000 de oi. Adică 635 de tone de carne în putrefacție.

Citește și: Klaus Iohannis a promulgat Bugetul pe 2020

Comandantul navei are doar 28 de ani!

În acea fatidică zi un comandant sirian, în vârstă de numai de 28 de ani, abia preluase comanda navei. Toți cei 22 de membri ai echipajului navei erau tot sirieni și au fost salvați.

Trebuie neapărat precizat că legislația maritimă îi conferă comandantului navei întreaga responsabilitate pe perioada menevrelor chiar dacă în timpul acestora pilotul dă comenzile pe navă. Cu alte cuvinte comandantul navei poate interveni oricând, dacă nu e de acord cu deciziile pilotului. La rândul său și pilotul poate anunța autoritățile dacă sesizează nereguli la bordul navei pe care o pilotează. Același pilot mai afirmă că înainte de începerea manevrei comandantul a cerut două remorchere care să participe la manevră pentru că este nou pe navă.

Incompetența comandatului și docilitatea pilotului român au condus la eșuarea navei

Cu toate că era limpede că are de a face cu o eroare de încărcare care a provocat eșuarea navei chiar la cheu, pilotul nu a anunțat Căpitănia Portului și a intrat în jocul comandantului. Florian Rusu afirmă că a fost întrebat de către comandant care este natura fundului în acea zona și că l-a informat că este nisipos și mâlos. Atunci comandantul i-a sugerat să mărească puterea motorolui.

Citește și: Anticipate pe 14 iunie, simultan cu alegerile locale: variantă avansată de Orban + calendarul prezentat de șeful PNL / VIDEO

Încă o navă „animalier” a eșuat în Portul Midia în februarie anul trecut

Nava Elevation, cu un deplasament de 8405 tone deadweight, sub pavilion libanez, specializată pentru transport animale a ajuns pe 25 februarie 2019 în Portul Midia și a început manevra de intrare în port unde avea aprobare să acosteze la dana operată de societatea Comagra, aceeași care a găzduit și pe Queen Hind. Urma să încarce oi. Pe timpul manevrei de intrare în port nava a eșuat înainte să ajungă la dana de destinație.

La operațiunea de dezeșuare a participat inițial un remorcher de la Canal Sea Services care după ce a început să tragă a avut probleme la motorul principal și a abandonat manevra. A fost mobilizat un remorcher mai puternic care a dezeșuat nava. Cauzele nu sunt cunoscute. Poate fi adâncimea sub cota anunțată de CN Administrația Porturilor Maritime Cosntanța SA.

Comandantul navei are doar 28 de ani!


ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.