Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Apune epoca modelelor și a influencerilor? Noua vedetă de pe Instagram, o tânără cu păr roz și trup perfect, este creată de AI (FOTO)

F. P.
aitana lopez

Aitana, 25 de ani, o femeie cu părul roz din Barcelona, primește săptămânal mesaje private de la celebrități care o invită în oraș. Dar acest model nu este real.

Aitana, primul model spaniol creat de inteligența artificială, s-a născut în mijlocul unei perioade dificile.

Vara trecută, Rubén Cruz, designerul ei și fondatorul agenției The Clueless, trecea printr-o perioadă dificilă pentru că nu avea mulți clienți.

"Am început să analizăm modul în care lucram și ne-am dat seama că multe proiecte erau puse în așteptare sau anulate din cauza unor probleme independente de voința noastră. De multe ori era vina influencerului sau a modelului și nu din cauza unor probleme de design", a declarat Cruz pentru Euronews.

Așa că au decis să își creeze propriul influencer pe care să îl folosească drept model pentru brandurile care îi abordau.

Au creat-o pe Aitana, o femeie exuberantă de 25 de ani cu părul roz din Barcelona, cu un aspect fizic aproape de perfecțiune. Modelul virtual poate câștiga până la 10.000 de euro pe lună, potrivit creatorului ei, dar media este de aproximativ 3.000 de euro.

"Am făcut acest lucru pentru a putea trăi mai bine și pentru a nu depinde de alte persoane care au orgolii, care au manii sau care vor doar să facă mulți bani pozând", a declarat Cruz.

Veniturile Aitanei sunt destul de împrăștiate.

Câștigă puțin peste 1.000 de euro pe reclamă, iar recent a devenit imaginea Big, o companie de suplimente sportive, și, ca și cum asta nu ar fi fost de ajuns, încarcă fotografii cu ea în lenjerie intimă pe Fanvue, o platformă similară cu OnlyFans.

În doar câteva luni, ea a reușit să câștige peste 251.000 de urmăritori pe Instagram (de la peste 121.000 de urmăritori acum o lună), iar fotografiile sale primesc mii de vizualizări și reacții. Ea primește chiar și mesaje private de la celebrități care nu știu că nu este o persoană reală.

"Într-o zi, un cunoscut actor latino-american i-a trimis un mesaj pentru a o invita în oraș. Acest actor are aproximativ 5 milioane de urmăritori, iar unii dintre membrii echipei noastre se uitau la serialele lui TV când erau copii", a declarat Cruz.

"El nu avea nicio idee că Aitana nu există", a adăugat el.

content-image

Cum aduci la viață o inteligență artificială?

În fiecare săptămână, echipa agenției are o întâlnire pentru a crea viața Aitanei. Aceștia decid ce va face în timpul săptămânii, ce locuri va vizita și ce fotografii vor fi încărcate pentru a-i hrăni pe urmăritorii care vor să știe despre ea.

Dar nu există ședințe foto, nu există schimbări de garderobă, ci doar un amestec de inteligență artificială și experți în design care folosesc Photoshop pentru a face posibil ca modelul să își petreacă weekendul la Madrid, de exemplu.

"În prima lună, ne-am dat seama că oamenii urmăresc vieți, nu imagini. Din moment ce ea nu este în viață, a trebuit să-i dăm un pic de realitate, astfel încât oamenii să se poată raporta la ea într-un fel. A trebuit să spunem o poveste", spune graficianul.

De aceea Aitana, spre deosebire de modelele tradiționale, ale căror personalități nu sunt de obicei dezvăluite pentru a putea fi o "pânză albă" pentru designeri, are o "personalitate" foarte distinctă.

Ea a fost creată ca o pasionată de fitness, hotărâtă și cu un caracter complex. Pe site-ul ei web, ea se definește ca fiind sociabilă și grijulie.

"Aitana a fost gândită foarte mult. Am creat-o pe baza a ceea ce îi place cel mai mult societății. Ne-am gândit la gusturile, hobby-urile și nișele care au fost în trend în ultimii ani", a explicat Cruz.

După ce au analizat tendințele, și-au dat seama că cultura orientală s-a europenizat foarte mult în ultimii ani, așa că au încercat să surprindă acest lucru în părul ei roz și în latura de gamer.

Aitana a avut un succes atât de mare, încât designerii ei au creat deja un al doilea model virtual numit Maia, "un pic mai timidă". Nici numele nu au fost alese la întâmplare, ambele conțin acronimul pentru inteligență artificială (AI).

content-image

Democratizarea utilizării modelelor?

Agenția a fost inundată de cereri din partea mărcilor care își doresc propriul model personalizat.

"Acestea doresc să aibă o imagine care nu este o persoană reală și care să le reprezinte valorile mărcii, astfel încât să nu existe probleme de continuitate în cazul în care trebuie să concedieze pe cineva sau nu se mai pot baza pe el", a declarat Cruz.

Există, de asemenea, economii de costuri. Atunci când agenția, care obișnuia să lucreze cu influenceri reali, și-a dat seama de ceea ce câștigau, a constatat că era "anormal".

"Kim Kardashian câștigă un milion de euro pentru o fotografie pe Instagram și nu vindecă cancerul. Nimeni nu câștigă un milion de euro pentru că încarcă o fotografie pe o rețea de socializare, mi se pare absurd", a spus el.

Agenția consideră că acest lucru ar putea contribui la scăderea prețurilor de pe piață și ar putea da un impuls companiilor mici care nu își permit campanii publicitare mari.

Cu toate acestea, inițiativa nu este lipsită de critici. Mulți sunt îngrijorați de faptul că perfecțiunea nerealistă a modelelor ar putea influența tânăra generație să devină obsedată de atingerea unei astfel de perfecțiuni.

Există, de asemenea, critici cu privire la imaginea foarte sexualizată a modelelor create. La care agenția răspunde că acestea nu fac decât să urmeze estetica deja creată de influencerii reali și de mărcile însele.

"Dacă nu urmăm această estetică, brandurile nu vor fi interesate. Pentru a schimba acest sistem, trebuie să schimbi viziunea brandurilor. Lumea, în general, este sexualizată.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.