Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Ascensiunea Web3: jetoanele Metaverse cresc pe măsură ce prețul acțiunilor Meta, compania-mamă a Facebook, scade

wpengine.netdna-ssl.com
metaverse

Meta Platforms, compania-mamă a Facebook, a înregistrat joi cea mai mare scădere a valorii de piață într-o singură zi pentru o companie din SUA, cu o scădere de 26% a prețurilor acțiunilor, după ce gigantul tehnologic a dezvăluit câștiguri dezamăgitoare și o scădere a utilizatorilor activi zilnic, conform cointelegraph.com.

Meta și-a schimbat numele din Facebook la sfârșitul anului 2021, pentru a-și semnala planurile de a se concentra pe Metaverse, iar luptele sale au coincis cu câștiguri procentuale de două cifre pentru concurenții săi descentralizați The Sandbox și Decentraland.

Meta a raportat venituri totale de 33,67 miliarde de dolari pentru T4 2021, comparativ cu 28 de miliarde de dolari în anul anterior. Cu toate acestea, venitul net a scăzut la 10,28 miliarde de dolari, în scădere față de 11,2 miliarde de dolari în urmă cu 12 luni.

Pentru prima dată, Meta a dezvăluit un segment în raportul său de câștiguri pentru afacerea sa de cercetare și dezvoltare în realitate virtuală și augmentată, Reality Labs. S-a înregistrat pierderi care au depășit 10 miliarde de dolari, în creștere față de 6,6 miliarde de dolari în 2020. Cu toate acestea, este abia în primele etape de a pune bazele tehnologiei Metaverse, inclusiv dezvoltarea unei mănuși haptice , care să permită utilizatorilor să „atingă” obiectele din metaverse.

Vorbind cu Cointelegraph, președintele și cofondatorul Animoca Brands, Yat Siu, a sugerat că scăderea bruscă a prețului acțiunilor Meta ar putea reprezenta o tendință mai amplă în care utilizatorii încep să pună sub semnul întrebării modelul centralizat Web2:

„Este un sistem care nu împărtășește nicio parte semnificativă a proprietății sau a valorii rețelei, ceea ce va duce în cele din urmă la un declin pe măsură ce utilizatorii caută opțiuni mai bune.”

„Deoarece este posibil ca oamenii să petreacă și mai mult timp online, întrebarea este unde și cum? Acesta este un indicator timpuriu că se îndepărtează de Web 2.0 și concluzia logică cu privire la unde să se îndrepte pentru un număr în creștere este Web 3”, a adăugat el.

Siu a susținut că companiile Web2 precum Meta și Apple „își pierd cei mai buni oameni” în fața companiilor și proiectelor Web3:

„Web 3 și Metaverse deschis este mai mult decât un alt ciclu de produs, este o mișcare și este greu să lupți cu așa ceva ca o singură corporație.”

Metaverse susținute de cripto

Decentraland, o platformă Metaverse construită pe Ethereum, a văzut prețul tokenului său MANA crescut cu peste 20% în ultimele șapte zile, de la un minim de șapte zile de 2,19 USD la niveluri recente de suport în jurul valorii de 2,60 USD.

De asemenea, jetoanele SAND pentru The Sandbox, unul dintre principalii concurenți Metaverse ai Decentraland, au înregistrat un câștig de șapte zile de 17,5%, intrând în weekend la un minim de 3,31 USD înainte de a crește la un maxim de peste 4 USD, acum înregistrând niveluri de suport în jur. 3,60 USD.

În afară de Meta, alți factori afectează prețurile pentru MANA și SAND în această săptămână. Decentraland a lansat Manifestul din 2022 , anunțând un prototip de aplicație mobilă, îmbunătățiri ale experienței sale de joc, utilitate mai mare a NFT-urilor și îmbunătățiri ale protocolului.

Echipa Sandbox a anunțat un parteneriat cu UniX Gaming, o organizație autonomă descentralizată (DAO) și o lansare a mai multor „teren” în metaversul său programată pentru 10 februarie.

Animoca Brands deține The Sandbox și au existat zvonuri neconfirmate la începutul acestei săptămâni că Meta va achiziționa platforma Metaverse. Cu toate acestea, Siu a închis prompt acele zvonuri pe 3 februarie.

În afara Meta, alte companii mari de tehnologie, inclusiv Apple și Microsoft, intră în spațiu. Gigantul de divertisment Disney pare să se pregătească, de asemenea, pentru o mutare în Metaverse, cu un anunț recent de angajare pentru un manager de dezvoltare a afacerilor care caută pe cineva care să „ajute să conducă eforturile Disney în spațiul NFT”.

Nu este imediat clar dacă eforturile Disney s-ar putea referi la proiectul Metaverse de realitate augmentată fără căști, dezvăluit de depunerea de brevete.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.