Ţările şi teritoriile asiatice, în frunte cu Singapore, au cea mai performantă educaţie la nivel mondial, relevă studiul PISA 2015, realizat de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) şi prezentat marţi, pe fondul îngrijorărilor cu privire la stagnarea culturii ştiinţifice a elevilor de pe mapamond, relatează AFP, conform agerpres.
Citeşte şi: Putin a promulgat noua doctrină privind securitatea informaţională a Rusiei
Studiul, extrem de apreciat de către factorii de decizie din întreaga lume, evaluează o dată la trei ani cunoştinţele şi competenţele elevilor de 15 ani, în ceea ce priveşte ştiinţele, matematica şi citire/lectură, concentrându-se de fiecare dată pe una din cele trei teme: ştiinţa pentru anul 2015, la fel ca în 2006. Pentru actuala anchetă au fost suspuşi testelor PISA (Programme for International Student Assessment) 540.000 de elevi de 15 ani din 72 de ţări şi economii.
În ceea ce priveşte cultura ştiinţifică, care include cunoştinţe de fizică, ştiinţe, viaţa pe Pământ şi univers, precum şi noţiuni legate de abordări şi explicaţii ştiinţifice, pe primul loc se situează Singapore, urmat de Japonia, Estonia, Taipei, Finlanda, Macao, Canada, Vietnam, Hong Kong, oraşele Beijing şi Shanghai şi provinciile chineze Jiangsu şi Guangdong.
La categoria citire/lectură, care implică înţelegerea şi utilizarea textelor scrise, din nou primul loc revine statului Singapore, urmat de această dată de Hong Kong, Canada, Finlanda, Irlanda, Estonia, Coreea de Sud, Japonia, Norvegia, Macao, Noua Zeelandă şi Germania.
Citeşte şi: Sfidând criticile americane, Israelul legalizează 4000 de locuinţe în Cisiordania ocupată
În ceea ce priveşte secţiunea de matematică, ce presupune "formularea, folosirea şi interpretarea matematicii în diferite contexte", clasamentul este dominat şi de această dată de state şi teritorii asiatice, în fruntea cărora se află Singapore, Hong Kong, Macao, Taipei, Japonia, oraşele Beijing şi Shanghai şi provinciile Jiangsu şi Guandong, Coreea de Sud, Elveţia şi Estonia.
Deşi sub media OCDE la toate cele trei principale domenii testate, performanţele elevilor din România s-au îmbunătăţit faţă de evaluările anterioare la ştiinţe şi matematică şi s-au menţinut la acelaşi nivel la secţiunea citire/lectură.
Comentează