Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Astra Asigurări întră în faliment. Preţul poliţelor RCA urcă la cer

astra

Cea mai mare companie de asigurări, cu o cotă de piaţă de aproape 10%, Astra, a intrat în faliment. Ar fi avut nevoie de o injecţie de capital de aproape 100 de milioane de euro, sumă din care până la începutul săptămânii reuşise să strângă vreo 30 de mii. Prin urmare singura soluţie în acest moment este falimentul, a decis de ASF.

S-a mai discutat la un moment dat despre naţionalizarea companiei. Numai că instituţia care trebuia să se ocupe de această poveste nu există încă şi asta pentru că proiectul de înfinţare este blocat în Parlament. Dacă am fi avut legea aprobată, Fondul de Garantare ar fi putut să preia controlul Astra găsindu-i fondurile necesare pe principiul băncilor punte pe care le poate înfiinţa BNR.

Vezi și: Mișu Negrițoiu a făcut anunțul OFICIAL despre Astra Asigurări

În acest moment, Fondul de Garantare a Asiguraţilor este subordonat Autorităţii de Supaveghere Financiară şi funcţionează după un principiu simplu: atunci când o companie de asigurări intră în insolvenţă, cum este cazul Astra, Fondul de Garantare îi despăgubeşte pe clienţii care aşteaptă plata daunelor. Fondurile pentru despăgubiri vin din cotizaţiile asigurătorilor din piaţă.

Ceea ce înseamnă că în perioada următoare fondul o să se „golească”, după care va fi "umplut" cu cotizaţii de la companiile care rămân în piaţă. Numai că acestea nu-şi vor reduce marja de profit, mai ales că piaţa asigurărilor din România este una imatură, oamenii nu au cultul asigurărilor, prin urmare aceste costuri se vor regăsi în poliţele obligatorii. Care este cea mai vândută? – RCA-ul. A mai fost acea asigurare de locuinţă obligatorie dar care a cam dispărut din peisaj.

Creşterile de 10-15% obişnuite la fiecare început de an, pentru poliţele RCA, nu vor mai fi suficiente. La o maşină cu o motorizare de1,5l acum poliţa sare de 5 sute de lei. Este  foarte probabil ca în viitorul apropiat, începutul anului viitor, să sară bine de 700 de lei.

Cum am ajuns aici? Relativ simplu. Uitaţi-vă la ce activitate a avut CSA-ul, fostul organism de reglementare şi control, al acestei pieţe. Membri ai conducerii Comisiei pentru Supravegherea Asigurarilor au încasat în decembrie 2012, anul dinaintea desfinţării, sume enorme, de ordinul zecilor de mii de euro de personă drept prime. O întrebare retorică... de unde credeţi că veneau aceşti bani. Acum are loc decontarea sumelor uriaşe menite să ţină ochii închişi. Acum este momentul în care iese toată mizeria la suprafaţă.

Din păcate asta nu este tot, din cauza pasivităţii interesate a fostului organism de control, Astra poate fi doar primul episod. Şi Carpatica Asig ar putea avea nevoie de o majorare de capital tot de aproape 100 de milioane de euro. În timp ce compania Euroins a picat testele de stres ale ASF-ului, iar măsurile propuse pentru corectarea situaţiei au fost respinse.

Astra are aproximativ 3 milioane de clienţi şi 5 milioane de poliţe. Compania a avut anul trecut venituri de 125 de milioane de euro şi un profit de 12 milioane.

Un articol de Stelian Muscalu - sursa: stelianmuscalu.ro

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.