Atenție șoferi! Lipsa unei componente de pe mașină vă poate lăsa fără talon: Foarte mulți români au renunțat la această piesă

Autor: Florin Pușcaș

Publicat: 22-11-2023

Actualizat: 22-11-2023

Article thumbnail

Sursă foto: stiripesurse.ro

Numărul românilor expuși riscului de a pierde talonul vehiculului lor crește constant, din cauza renunțării la achiziționarea unei componente auto, fie din motive financiare, fie pentru că aceasta este dificil de găsit.

Filtrul de particule reprezintă o componentă crucială proiectată pentru a diminua emisiile de noxe ale vehiculului.

Cu toate acestea, din ce în ce mai mulți români renunță la montarea acestei piese esențiale. Ca rezultat, se expun riscului de a avea certificatul de înmatriculare al mașinii suspendat în cazul în care sunt depistați de către poliție, conform ProMotor.

Ce rol are filtrul de particule (DPF)

Cu scopul de a diminua emisiile de noxe, producătorii auto au implementat pe vehicule un filtru de particule.

Diesel Particulate Filter (DPF) este conceput pentru motoarele care utilizează motorină, în timp ce Gasoline Particulate Filter (GPF) este destinat mașinilor pe benzină.

Aceste filtre au rolul de a captura particulele rezultate în urma arderea combustibilului, având capacitatea de a reține particule de până la 0.01 μm. Ulterior, aceste reziduuri sunt incinerate în interiorul DPF/GPF, datorită temperaturilor ridicate ale gazelor de eșapament.

În plus, particulele fine reziduale sunt eliminate prin presiunea generată de sistemul de evacuare. Cu toate acestea, dacă motorul nu este folosit la o turație corespunzătoare, există riscul ca filtrul de particule să se înfunde.

Cum poți rămâne fără talon dacă nu ai montat filtrul de particule

Renunțarea la montarea acestei piese auto poate duce la pierderea talonului. Dat fiind că costul unui filtru de particule nou poate depăși chiar și suma de 5.000 de lei, există mulți români care optează să renunțe definitiv la această componentă. Aleg să plătească mecanicilor câteva sute de lei pentru a elimina complet DPF/GPS, în loc să investească într-un filtru nou.

Cu toate acestea, această decizie poate avea consecințe serioase. Există riscul de a rămâne fără talon întrucât, în timpul unui control de către Registrul Auto Român, nivelul de emisii detectat poate depăși semnificativ limitele stabilite, ceea ce poate duce la reținerea certificatului de înmatriculare.

În plus, la efectuarea Inspecției Tehnice Periodice (ITP), vehiculul poate fi respins, pierzând astfel dreptul de circulație pe drumurile publice.

Adăugând la aceste probleme, eliminarea sau anularea filtrului de particule poate fi considerată o modificare neautorizată a mașinii de către autorități, cu posibilitatea de a atrage amenzi în valoare de până la 10.000 de lei într-o astfel de situație.

 

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri