DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

#BackToTheRealManagement: Cele 3 discipline ale gândirii strategice

CODECS
CODECS

Ai auzit vreodată spunându-se de către subordonați despre un manager: “Pur și simplu, nu înțelege!!”?

O fi spunând asta și despre tine?

Așa că întrebarea este: Ești tactic sau strategic?

Și chiar contează asta?

4 studii separate publicate în Wall Street Journal, Chief Executive Magazine, HR Magazine și The American Management Association au arătat că cea mai valoroasă abilitate la managerii de azi este gândirea strategică.

Abilitatea de a gândi strategic este esențială atât pentru individ, cât și pentru organizație, indiferent de tipul și domeniul ei de activitate.

Însă adevărata întrebare este cum ne putem perfecționa continuu abilitățile de gândire strategică pentru a prospera în perioadele economice atât de competitive de azi?

Un lucru este cert.

Majoritatea managerilor trebuie să aibă mai mult succes cu cât mai puține resurse.

Toți managerii au resurse (timp, talent și capital) în grade diferite în cadrul organizațiilor lor. Deci, din punct de vedere tehnic, toți managerii sunt strategi. Realitatea este însă că nu toți managerii sunt buni strategi. Alocarea eficientă a resurselor determină rentabilitatea- mai multe resurse investite în activitățile corecte- și productivitatea- mai puține resurse investite în activități greșite. Rezultatul este o organizație performantă în care toate nivelurile de vârstă și dezvoltare ale omului sunt încurajate și echipate pentru a-și modela direcția strategică.

 

Ce este gândirea strategică?

Gândirea strategică este definită ca fiind generarea de perspective de afaceri în mod continuu pentru a obține un avantaj competitiv.

Gândirea strategică este diferită de planificarea strategică.

Planificarea strategică este canalizarea informațiilor comerciale asupra unui plan de acțiune pentru atingerea obiectivelor și a scopurilor.

O distincție cheie dintre gândirea strategică și planificarea strategică este că prima are loc în mod regulat, ca parte a activităților noastre zilnice, în timp ce a doua are loc periodic- trimestrial, semestrial sau anual.

Spre deosebire de activitatea suplimentară care este creată de procesul de planificare strategică, putem înțelege gândirea strategică ca folosirea unor lentile sau a unui obiectiv nou pentru a vizualiza afacerea. Nu este vorba despre adăugarea mai multor lucrări. Este vorba despre îmbunătățirea vizualizării lucrării și îmbunătățirea capacității de a o efectua.

De aceea, pentru a îți maximiza resursele și a crește  în mod consecvent profitabilitatea afacerii, poți dezvolta 3 discipline ale gândirii strategice pentru a putea continua să îți dezvolți în permanență afacerea pe baze solide.

Iată-le:

1. Acumenul: generarea unor perspective cheie de afaceri

Unul dintre paradoxurile interesante ale strategiei este că, pentru a motiva gândirea cuiva în scopul de a vedea „imaginea cea mare”, trebuie mai întâi ca acesta să se scufundă sub suprafața problemelor pentru a descoperi perspective.

O perspectivă strategică este o idee nouă care combină două sau mai multe informații pentru a influența succesul general al afacerii și a conduce la un avantaj competitiv. Un iceberg ilustrează un fenomen universal atunci când vine vorba de perspective. Dacă iceberg-ul reprezintă corpul de perspective pentru o anumită piață, mult prea des, companiile se luptă reciproc, folosind ideile reprezentate de vârful icebergului.

Deasupra suprafeței apei și la vederea simplă pentru toată lumea, aceste perspective nu necesită niciun efort suplimentar și oferă calea cea mai ușoară celor prea...comozi pentru a îndeplini orice formă de gândire reală. Deoarece aceste perspective de suprafață sunt ușor disponibile pentru întreaga piață, ele îți pierd rapid valoarea atunci când vine vorba de dezvoltarea unei strategii bazate pe diferențierea necesară pentru a obține un avantaj competitiv.

De aceea, ascunse sub suprafață, se află perspective reprezentate de cea mai mare porțiune a icebergului. Dimensiunea mare a porțiunii subacvatice nu indică un număr mare de informații. În schimb, această porțiune mai mare indică efectul mai mare al acestor informații asupra afacerii dacă și odată ce acestea sunt dezlănțuite.

Întrebarea cheie pentru această disciplină:

Care este perspectiva cheie care conduce această inițiativă, activitate sau acest proiect?

2. Alocarea: concentrarea resurselor prin compensări

Deși pare a fi foarte bine și important să ai scrisă corect pe hârtie strategia, adevărul este că adevărata strategia a unei organizații este rezultatul deciziilor de alocare a resurselor pe care le iau managerii în fiecare zi. Prin urmare, este esențial să existe o înțelegere fermă asupra alocării resurselor și cum le maximizați potențialul pentru organizație. Cum s-a dovedit că organizații de miliarde pot falimenta- a se vedea cazul companiilor aeriene sau General Motors- este evident că cele mai multe resurse nu garantează nimic. Este vorba despre cum alocăm resurse care contează cu adevărat.

De aceea, odată ce ideile au fost generate prin Acumen, obții ingredientul cheie în luarea deciziilor de alocare a resurselor.

Definiția strategiei începe cu „Alocarea inteligentă a resurselor limitate....". Alocarea resursei reprezintă baza strategiei.

Discuţiile despre strategie, de obicei, sunt cele mai fierbinți atunci când se tratează modul de alocare a resurselor limitate în așa fel încât să se maximizeze potenţialul afacerii.

Întrebarea cheie pentru această disciplină:

Ce compromisuri voi face pentru concentrarea resurselor?

 

3. Acțiunea: executarea strategiei pentru atingerea obiectivelor

Se presupune adesea că, odată ce o strategie solidă a fost formulată, executarea acelei strategii va veni de la sine. Cercetările- ca și practica de altfel- par să indice contrariul. Un sondaj pe un eșantion de peste 400 de companii, ce a fost publicat în Training & Development Magazine a arătat că 49% dintre manageri au raportat o diferență între capacitatea organizației lor de a articula o viziune strategică și eficacitatea acesteia în executarea acestei viziuni.

În plus, 64% dintre manageri au afirmat că nu cred în capacitatea organizației lor de a rezolva această diferență.

Acțiunea eficientă sau executarea strategiei implică disciplina de a te concentra pe problemele importante, nu pe cele urgente.

Întrebarea cheie pentru această disciplină:

Ce acțiuni pot întreprinde pentru a obține un avantaj?

Și deși, atunci când vine vorba de gândire strategică, majoritatea se adresează numai primelor 3 niveluri de strategie: corporativă, de unitate și tip de afaceri și grup funcțional, în realitate, toate acestea constituie subseturi ale celui mai important nivel de strategie: TU.

Nivelul individual este locul în care strategia este creată efectiv. Din păcate: 99% dintre manageri nu au avut niciodată oportunități de învățare și dezvoltare pe gândire strategică.

Vestea bună este că poți folosi cele 3 discipline de mai sus.

Vestea și mai bună este că poți trece de la tactică la adevărata strategie, prin programul nostru- SUPPLY CHAIN INNOVATION, STRATEGY & MANAGEMENT (https://www.codecs.ro/supply-chain/)- devenind nu doar cu mult mai valoros pentru organizație, prin munca și cariera ta, dar și separându-te de cei care privesc mereu la vârful icebergului.

Te invităm să descoperi cursurile și programele noastre certificate, în format F2F sau online, in-house sau open.

CODECS este compania cu cea mai bogată tradiție și expertiză în domeniul educației de business din România. Din 1993, livrăm programe de pregătire profesională și personală a adulților. Alături de partenerii noștri britanici și americani, am oferit și oferim programe de dezvoltare managerială și de leadership certificate pentru mai bine de 20 000 de cursanti din întreaga țară, profesioniști de top în domeniile lor de activitate din cele mai importante companii și instituții din România.

Până data viitoare,

echipa CODECS

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.