Biofarm, unul dintre cei mai importanţi producători de medicamente din România, a înregistrat în perioada 2017 - 2020 o creştere a cifrei de afaceri de la 170 milioane lei la 216 milioane lei, în timp ce profitul s-a majorat de la 36 milioane lei la 54 milioane lei, conform unui comunicat remis, miercuri, AGERPRES.
În aceeaşi perioadă, EBITDA a crescut de la 50 milioane lei la 75 milioane lei, iar lichidităţile companiei s-au majorat gradual, de la 37 milioane lei în 2017, la 121 milioane lei în primul semestru din 2021, în condiţiile în care au fost plătite dividende în valoare de aproximativ 75 milioane lei.
Veniturile nete din vânzări realizate în primul semestru al anului 2021 au fost de peste 117 milioane lei, în creştere cu 14% faţă de primul semestru al anului 2020.
"În ultimii patru ani, piaţa farmaceutică românească a fost într-o continuă schimbare, iar pentru a ne menţine trendul de creştere am înţeles că, în acest context, contribuţia noastră cheie este de a dezvolta relaţii win-win de lungă durată, cu toţi partenerii din cadrul lanţului de distribuţie şi strategii câştigătoare pe brandurile Biofarm. Totodată, în această perioadă, Biofarm a trecut printr-un amplu proces de revitalizare a imaginii de brand, atât la nivel corporate, cât şi pentru brandurile strategice din portofoliu, întâmpinând astfel aşteptările consumatorilor din categoria Consumer Healthcare din România, care devin tot mai sofisticaţi şi mai atenţi la produsele pe care le aleg", a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.
Biofarm este unul dintre cei mai importanţi jucători din industria farmaceutică locală, în categoria Consumer Healthcare (CHC) aflându-se, după primele 6 luni, pe locul 3 în termeni de valoare, în timp ce din perspectivă volumică ocupă locul 2, cu 9,8 milioane de unităţi vândute către consumatorul final.
În prezent, portofoliul Biofarm acoperă cele mai importante arii terapeutice din divizia Consumer Healthcare (digestiv & metabolic, respirator & ORL, cardiovascular & circulator, sistem nervos, multivitamine), cu peste 20 de branduri reprezentative şi este lider de piaţă volumic în categoriile de referinţă a şapte dintre brandurile sale: Bixtonim, Carmol, Colebil, Triferment, Sennalax, Nervocalmin şi Cavit Junior.
În contextul aniversării a 100 de ani, Biofarm şi-a setat ca obiectiv consolidarea poziţiei în piaţa farmaceutică din România şi în pieţele externe prin dezvoltarea unui portofoliu competitiv, bazat pe nevoile reale ale pieţei. În prezent, Biofarm exportă în ţări precum Azerbaidjan, Rusia, Georgia, Kurdistan/ Iraq, Kyrgyzstan, Malta, Republica Moldova, Ungaria şi Ucraina. Compania se află în proces de negociere cu mai multe state din zona Europei de Sud Est, Asia Centrală şi de Sud Est, Africa şi zona Arabă.
Pe termen lung, compania Biofarm îşi propune să lărgească portofoliul curent prin dezvoltarea şi fabricarea la standarde înalte de calitate a unor noi produse (medicamente şi suplimente alimentare), achiziţia de licenţe de la alţi producători sau prin încheierea unor contracte de fabricaţie.
Biofarm a înregistrat în perioada 2017 - 2020 o creştere a cifrei de afaceri de 216 milioane lei, în timp ce profitul s-a majorat la 54 milioane lei
Explorează subiectul
Articole Similare

483
Aurul nu dă semne de oboseală și urcă spre culmi istorice. Investitorii spun că nu se oprește aici
483

2.058
Se pune frână proiectului de suflet al lui Bolojan: Șoseaua de mare viteză care leagă România de Europa, blocată la centru
2.058

1.216
VIDEO Ilie Bolojan promite scăderea facturilor la energie din 2026: 'Facturile ar trebui să scadă, pentru că vor intra în funcțiune noi modalități de stocare a energiei'
1.216

44
AMEPIP anunţă reluarea procedurii de selecţie pentru membrii Consiliului de Admnistrație ai Iprochim SA
44

48
Parteneriat de un miliard de dolari între Arabia Saudită şi Trump Organization: Ce presupune 'Trump Plaza Jeddah'
48

4.063
Cutremur pe piața asigurărilor: ASF interzice un gigant lider regional să vândă polițe
4.063

1.370
Articol în presa străină: Între Franța și Grecia: România, lider la deficit în Uniunea Europeană. Cât e economie și cât e politică?
1.370

873
Ministrul Finanţelor, după publicarea recrificării bugetare: 'Ne asigurăm că statul îşi poate îndeplini toate obligaţiile'
873

118
Moment istoric pentru Hunedoara: BERD finanțează cu 14 milioane de euro cel mai mare proiect de apă și canalizare din județ
118

65
România își consolidează parteneriatul energetic cu Japonia. Cristian Bușoi: 'Putem atrage investiții în regenerabile și hidrogen'
65

3.229
DOCUMENT Ministerul Finanțelor a publicat rectificarea bugetară - Ce ministere primesc bani în plus și pentru ce
3.229

10.264
Dorinel Umbrărescu pregătește o lovitură de proporții: Salvează din ghearele falimentului un colos al industriei românești
10.264

1.177
Gaura de la buget se adâncește: Deficitul bugetar a urcat la 4,54% din PIB
1.177
Comentează