Banca Română de Credite şi Investiţii (BRCI) a investit, în ultimul an, peste un milion de euro în soluţii tehnologice inovatoare, inclusiv în dezvoltarea de la zero a conceptului MIND - care are în spate platforme exclusiv digitale, ce răspund în mod direct la nevoile bancare ale clienţilor, se spune într-un comunicat al băncii.
Astfel, începând din februarie anul trecut, BRCI a investit peste un milion de euro în soluţii tehnologice inovatoare, inclusiv în dezvoltarea de la zero a conceptului MIND - care are în spate platforme exclusiv digitale, ce răspund în mod direct la nevoile bancare ale clienţilor, consumatorii având posibilitatea să îşi deschidă contul lor total digital, simplu şi uşor, rapid şi fără efort. MIND respectă toate normele de securitate cibernetică, astfel că datele clienţilor sunt în deplină siguranţă, potrivit agerpres.ro.
Citește și: Medicul Răzvan Constantinescu s-a dezlănțuit la adresa lui Radu Tudor: ‘Oligofrenul emitent’
MIND simplifică anumite acţiuni precum crearea unui cont, verificarea soldului sau efectuarea unor plăţi 100% online, fără să fie necesar mersul la bancă sau semnarea unor acte şi contracte în format fizic. În această perioadă favorabilă digitalizării şi odată cu lansarea acestui concept, BRCI îşi propune să devină o bancă de nişă, cu soluţii bancare digitale.
Pentru clienţii persoane juridice, banca oferă soluţii de finanţare a nevoilor de creditare pe termen scurt, prin servicii de factoring domestic şi de export, servicii de forfetare acreditive, linii de credit şi alte produse similare.
Totodată, în decembrie 2020, banca a lansat aplicaţia de Mobile Banking - BRCI Mobile, şi aplicaţia 3DSecure - BRCI SECURE, iar în ianuarie 2021, platforma de înrolare online pentru clienţii persoane fizice, urmând să fie pus la punct procesul prin care şi persoanele juridice să poată realiza onboarding-ul online. Pentru următorii trei ani, BRCI are în vedere optimizarea operaţiunilor si proceselor prin implementarea unor noi instrumente digitale pentru retail, ce vor fi oferite în România şi spaţiul CE.
"În această eră în care tehnologia este prezentă la orice pas, inovaţia tehnologică şi transformarea digitală pot contribui semnificativ la dezvoltarea tuturor sectoarelor economice şi implicit a domeniului bancar. Oportunităţile aduse de digitalizare sunt uriaşe, iar noi avem datoria de a le valorifica pentru a rămâne competitivi şi a asigura continuitatea unei dezvoltări sustenabile în viitor. MIND este un concept care transformă serviciile financiare, din punct de vedere digital, scopul nostru fiind acela de a ne adapta la nevoile şi profilul clienţilor noştri. Soluţia MIND se bazează pe adaptabilitate şi inovaţie şi reconfigurează serviciile bancare tradiţionale, transformând vechiul mod de interacţiune dintre bancă şi client", a declarat George Ciobănaşu, preşedintele Consiliului de Supraveghere al Băncii Române de Credite şi Investiţii.
Proiectele BRCI în această direcţie vin în contextul în care studiile indică o tendinţă tot mai pronunţată spre digitalizare la nivelul acestui sector, iar tot mai mulţi români consideră că aceasta este o componentă foarte importantă în strategia unei bănci. Mai exact, într-un studiu realizat de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES), în decembrie 2020, comandat de Asociaţia Română a Băncilor (ARB), se arată că 43% dintre utilizatorii de servicii financiare efectuează plăţi cu cardul la comercianţi; 27% plătesc prin internet sau mobile banking; 61% au menţionat că retrag numerar de la bancomate. Conform studiului citat, comportamentul de utilizare a cardurilor arată o reducere cu 30% a ponderii persoanelor care retrag numerar de la bancomat faţă de acum cinci ani; 14% dintre cei care utilizează aplicaţii de mobile banking le folosesc zilnic, la fel ca 10% dintre utilizatorii aplicaţiilor de internet banking.































Comentează