Bucureştenii vor putea descoperi Universul cu ajutorul celui mai mare telescop portabil pe terasa Promenada

wikipedia.org
observator telescop

Bucureştenii vor putea descoperi Universul cu ajutorul celui mai mare telescop portabil, pe 12 august, de la ora 19.30, pe terasa Promenada. Alături de astrofotograful şi vânătorul de eclipse Cătălin Beldea, vizitatorii vor afla cum apar Perseidele, din ce cometă provin. Accesul la eveniment este gratuit.

Punctul de atracţie principal al serii va fi cel mai mare telescop portabil din Bucureşti, cu o oglindă de 405 mm, conform news.ro

Alături de acesta, curioşii vor putea vedea alte trei telescoape profesionale şi vor fi ghidaţi de către alţi astronomi în călătoria către Lună, Jupiter, Saturn şi sateliţii săi. În plus, Perseidele vor fi vizibile cu ochiul liber pe cerul de nord-vest, iar câteva ţinte stelare interesate vor putea fi de asemenea observate.

Pe lângă show-ul Profesorului Trăsnit, cei mici vor avea la dispoziţie AstroKids Corner - un atelier creativ şi educativ în care vor descoperi corpurile cereşti din Sistemul Solar alături de Adina Soare, lector Astroclub Junior Bucureşti. Tot ea îi va ghida pe cei mici şi în călătoria printre planete şi Perseide, explicând ce este o stea, care sunt fazele Lunii şi alte informaţii pe înţelesul lor.

Ghidul şi organizatorul acestui eveniment este Cătălin Beldea, vânător de eclipse, astrofotograf şi Astronomy Editor al revistei Ştiinţă & Tehnică. El deţine recordul pentru observaţii de eclipse totale de Soare - a documentat 12 eclipse totale pe şase continente.