Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Când politicienii sunt aproape să omoare economia - TOP 10 cele mai proaste măsuri fiscale din ultimii ani (The Tax Institute)

the tax institute

The Tax Institute, un think tank de fiscalitate, a prezentat vineri, 15 septembrie, un top al celor mai ineficiente măsuri fiscale luate în ultimii ani, în cadrul unei conferinţei organizate la BNR privind lansarea studiului realizat de grupul de analiză numit Modificările Noului Cof Fiscal: Inventar şi Impact 2015-2023.

Potrivit Ziarului Financiar, The Tax Institute a identificat ca fiind cele mai proaste măsuri fiscale din ultimii ani următoarele:

1. „Revoluţia fiscală” (OUG nr. 79/2017)

Implementare defectuoasă. Nu a aşezat sarcina fi­scală în funcţie de mărimea venitului şi a condus la transferul unor sume mari de la BS la BAS.

2. Spulberarea bazei de calcul al impozitului pe profit (Legea nr. 270/2016, OUG nr. 3/2017, OUG nr. 79/2017) < 10% din numărul total de companii mai datorează impozit pe pro­fit.

3. Eliminarea plafonării bazei de calcul al CAS, CASS individuale (OUG nr. 3/2017)

Înlocuirea contractelor de muncă cu contracte de prestări servicii încheiate cu microîntreprinderea angajatului.

4. Scutirea de impozit pe salariu a angajaţilor din cercetare/dezvoltare (OUG 32/2016), a angajaţilor sezonieri din HoReCa (OUG 3/2017) şi păstrarea scutirii de impozit pe salarii a angajaţilor din IT (introdusă în anul 2000)

Erodarea bazei de calcul al impozitului. Discriminări între diverse categorii profesionale.

5. Scutirea de impozit pe salarii şi de la plata CASS pentru angajaţii din construcţii (OUG nr. 114/2018) şi agricultură (Legea nr. 135/2022)

Reducerea încasărilor la BC. Distorsiuni semni­cative în piaţa muncii. Risc pentru companiile din domeniile menţionate, scutirile fi­ind susceptibile a ­fi ajutor de stat.

6. „Split” TVA (OG nr. 23/2017)

Măsură modifi­cată semnifi­cativ înainte de a intra în vigoare. Ar ­fi blocat activitatea majorităţii companiilor româneşti, în special a celor cu capital românesc.

7. Introducerea cotei super reduse de 5% în HoReCa (OUG nr. 89/2018)

Cum poţi justi­ca aplicarea cotei reduse de 9% pentru alimentele cumpărate din magazin şi a celei de 5% pentru aceleaşi alimente cumpărate de la restaurant?

8. Suspendarea aplicării creditului ‑scal pentru creşe şi grădiniţe (OUG nr. 168/2022)

Creditul ­fiscal pentru creşe şi grădiniţe, introdus prin Legea nr. 239/2020 şi Legea nr. 296/2020 a fost suspendat, motivul ­fiind lipsa resurselor bugetare.

9. Modificarea regulilor cu privire la aplicarea cotei de 5% la achiziţia de apartamente (OG nr.16/2022)

A bulversat întreaga industrie de construcţii şi a afectat capacitatea cetăţenilor de a achiziţiona locuinţe noi.

10. Suspendarea plăţii impozitelor şi taxelor pe perioada stării de urgenţă (OUG nr. 29/2020)

Determinarea unei explozii a nevoii de ­finanţare a de­ficitului bugetar. Recuperarea ulterioară a sumelor amânată - di­ficilă, fi­ind necesare reguli noi cu privire la eşalonarea debitelor restante.​​

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.