"Cred ca România nu mai trebuie sa tolereze în continuare un raport MCV care nu face decât sa bulverseze în continuare starea justitiei din România. Sub presiunea Uniunii Europene, am adoptat aceste coduri - penalul, procedura, civilul, procedura, constatam ca sunt dificultati în aplicare, ca nu reprezinta un model legislativ adaptabil României.... Din pacate, MCV-ul a însemnat rapoarte pur politice dominate de Partidul Popular European, au fost rapoarte de control, ceea ce Uniunea nu are dreptul sa faca, expresia unor arogante sau a unor interese politice din start. În ultimul raport, îmi amintesc ca se vorbea despre coruptia din sistemul de educatie si din sistemul de sanatate. Oamenii de la Bruxelles trebuie sa înteleaga foarte clar ca aceasta este o chestiune interna, poate este un fenomen real, poate nu, dar este dreptul exclusiv al tarii mele sa analizeze fenomenul si sa ia masurile care se impun în consecinta.
Nu cred ca cineva trebuie sa se comporte cu România ca un stat vasal. Nu, noi suntem membru cu drepturi depline, cred ca acest an trebuie sa fie ultimul an în care acest mecanism sa functioneze. Daca avem o problema cu coruptia la nivelul european, si se pare ca avem, pentru ca în România nu se prea popularizeaza, dar sunt ministri si în Franta care sunt pusi sub acuzare pentru deturnarea fondurilor publice si a fondurilor de partid, si în alte state europene, si în Spania. Deci, daca dorim un mecanism de monitorizare a coruptiei la vârf, sa fie acelasi, pe aceleasi criterii pentru toate statele membre", a declarat Nicolai în cadrul uni interviu acordat Agerpres.
Referindu-se la întârzierea aderării României la Schengen, Norica Nicolai a precizat că "în materie de politică Uniunea Europeana a fost oarbă".
"A fost oarba pentru ca si-a permis sa nu respecte un tratat - Tratatul de la Mastricht - care prevedea clar criteriile ce trebuie îndeplinite pentru un stat membru pentru a adera la Schengen. Ele au fost îndeplinite, constatarea s-a facut de catre Comisia Europeana si de catre statele membre, iar introducerea acestui criteriu care tine de statul de drept si de coruptie este o formula care nu are niciun fel de legatura cu actul Schengen. În acest moment, în care situatia securitara în frontiera estica a Uniunii Europene este una dificila, si nu este dificila doar pentru România ci pentru statele membre, cred ca cea mai buna decizie pe care trebuie sa o ia foarte rapid statele membre este ca România sa adere la Schengen. Au nevoie de apararea de catre statului român a acestor frontiere, trebuie sa ne si sprijine pentru a putea face acest lucru. Or, am actionat întotdeauna cu buna-credinta, ne-am facut temele, am cheltuit peste patru miliarde de euro ca sa adoptam sistemul tehnic de protectie a frontierei, nu-l putem pune în aplicare pentru ca nu suntem tara membra Schengen. În situatia unor surse migratoare previzibile din Ucraina, a unor posibile situatii de criminalitate transfrontaliere sau alte situatii de risc, România va trebui sa reactioneze de una singura. Cred ca europenii, a caror protectie este asigurata în aceasta frontiera de România, trebuie sa aiba un minim de decenta si sa termine cu politicianismul ieftin pe care l-au promovat pâna acum, sa procedeze foarte rapid la aderarea României la Schengen. În ceea ce priveste Mecanismul de Monitorizare si Control, cred ca acesta trebuie sa fie ultimul", a mai spus europarlamentarul PNL.
Comentează