Comisia Europeană îşi exprimă “îngrijorarea cu privire la echilibrul financiar al principalului administrator al infrastructurii din România în anii următori” şi atrage atenţia că tarifele aplicate trenurilor de marfă sunt printre cele mai mari din Europa. “Reţeaua feroviară a fost afectată de deficite semnificative, tot mai mari de la un an la altul, în timp ce tronsoane mari ale reţelei nu au fost menţinute în stare bună. În acelaşi timp, administratorul infrastructurii nu este stimulat să reducă costurile şi tarifele”, se arată într-un comunicat al CE. Executivul european aminteşte că Directiva privind spaţiul feroviar unic european solicită statelor membre să asigure echilibrul financiar al administratorului infrastructurii “prin intermediul unor stimulente eficiente, în vederea reducerii costurilor şi a tarifelor”. Comisia Europeană se referă la tariful de utilizare a infrastructurii (TUI), taxă stabilită de CFR pentru operatorii de transport care acoperă peste 90% din veniturile administratorului reţelei. Totodată, Comisia subliniază că, în timp ce toate coridoarele feroviare principale din România sunt electrificate, trenurile diesel trebuie să contribuie la finanţarea echipamentului electric al căilor ferate la acelaşi nivel ca trenurile electrice. “Având în vedere că directiva UE limitează tarifele la costurile directe ale serviciilor de transport feroviar, Comisia solicită României să nu impună aceste tarife trenurilor diesel”, se mai arată în comunicat.
CE solicită României să acorde stimulente CFR în vederea reducerii costurilor şi tarifelor
Comisia Europeană îşi exprimă “îngrijorarea cu privire la echilibrul financiar al principalului administrator al infrastructurii din România în anii următori” şi atrage atenţia că tarifele aplicate trenurilor de marfă sunt printre cele mai mari din Europa. “Reţeaua feroviară a fost afectată de deficite semnificative, tot mai mari de la un an la altul, în timp ce tronsoane mari ale reţelei nu au fost menţinute în stare bună. În acelaşi timp, administratorul infrastructurii nu este stimulat să reducă costurile şi tarifele”, se arată într-un comunicat al CE. Executivul european aminteşte că Directiva privind spaţiul feroviar unic european solicită statelor membre să asigure echilibrul financiar al administratorului infrastructurii “prin intermediul unor stimulente eficiente, în vederea reducerii costurilor şi a tarifelor”. Comisia Europeană se referă la tariful de utilizare a infrastructurii (TUI), taxă stabilită de CFR pentru operatorii de transport care acoperă peste 90% din veniturile administratorului reţelei. Totodată, Comisia subliniază că, în timp ce toate coridoarele feroviare principale din România sunt electrificate, trenurile diesel trebuie să contribuie la finanţarea echipamentului electric al căilor ferate la acelaşi nivel ca trenurile electrice. “Având în vedere că directiva UE limitează tarifele la costurile directe ale serviciilor de transport feroviar, Comisia solicită României să nu impună aceste tarife trenurilor diesel”, se mai arată în comunicat.
Explorează subiectul
Articole Similare

251
Nume de cod `Mioara` - Colaboratorul anchetatorilor EPPO pus pe urmele `regelui ciobanilor` - Dumitru Andreșoi interceptat după ce aflase de ancheta privind terenurile
251

18
Gabriela Folcuţ (ARB): România are o capacitate mare de creştere economică, prin credit
18

5.443
SURSE Dorinel Umbrărescu pune o singură condiție Guvernului pentru a salva de la faliment colosul siderurgiei din România
5.443

3.105
Instituțiile statului, 'refugiu pentru pile politice'. Acuzațiile dure ale consilierului guvernatorului BNR
3.105

92
Piața chiriilor explodează la început de an universitar: ofertă mai mare cu 42% față de 2024
92

40
Vladimir Alexandrescu: Statistica românească, care face parte din Eurostat, este foarte bine cotată
40

3.364
Cum a ajuns `regele ciobanilor` să fenteze UE după condamnarea definitivă pentru evaziune - Și-a interpus părinții bătrîni și fiica în mecanismul infracțional
3.364

3.249
Euro crește din nou și se apropie de un nou prag psihologic. Cursul valutar de referință anunțat pentru marți
3.249

3.252
'Numerarul este sfânt'. Este reacția unui profesor universitar, după recomandarea BCE de a ține bani cash în casă
3.252

4.655
Începe greul pentru `regele ciobanilor` - EPPO l-a dat pe mâna judecătorilor pentru fraudare de fonduri europene de peste 2 milioane de euro
4.655

38
OMV Petrom a finalizat achiziţia participaţiei de 50% într-un proiect solar din Bulgaria
38

41
Radu Hanga: Vedem din nou anunţuri privind companii care încep să vină către Bursă
41

235
Cine va controla Ferrari? O bătălie de familie pentru o avere uriașă zguduie Europa
235
Comentează