Cea mai mare planetă din Univers: cât măsoara gigantul gazos, aflat la aproape 500 de ani-lumină de Pământ

nasa.gov
planeta gazoasa

Cu toate că Terra ne servește ca casă, înțelegem că există planete mult mai mari decât Pământul în Sistemul Solar și în întreg Universul. Cu toate acestea, cunoaștem doar o mică parte din Univers, chiar și cu ajutorul Telescopului Spațial James Webb, care continuă să aducă descoperiri remarcabile. Există atât de multe lucruri încă necunoscute despre vasta noastră casă și ce se află dincolo de limitele planetei noastre.

La noi acasă, în Sistemul Solar, această planetă imensă e nimeni alta decât Jupiter. Gigantul gazos cântărește de peste două ori mai mult decât toate celelalte planete din Sistemul Solar la un loc, scrie Science Focus, citat de spotmedia.ro.

Cea de-a cincea planetă de la Soare are o rază de 69.911 km, față de 6.371 km, cât măsoară cea a Pământului. În ceea ce privește suprafața, Jupiter măsoară 61.418.738.571 km², față de 510.064.472 km² cât are Pământul.

Cu toate acestea, Soarele este mult mai mare. În timp ce diametrul lui Jupiter este de aproximativ 11 ori mai mare decât cel al Pământului, acesta este de aproximativ zece ori mai mic decât cel al Soarelui.

Cea mai mare planetă din Univers

Cea mai mare planetă din Universul cunoscut este însă o exoplanetă gigantică numită ROXs 42 Bb, cu o masă de 9 ori ori mai mare decât cea a lui Jupiter.

Acest gigant gazos, aflat la aproape 500 de ani-lumină de Pământ, a fost descoperit în 2013. Conform NASA, ROXs 42 Bb are o rază estimată a fi de 1,12 ori mai mare decât cea a lui Jupiter.

Pe măsură ce apar noi detalii despre galaxiile și Universul înconjurător, este posibil ca oamenii de știință să descopere noi planete chiar mai mari decât ROXs 42 Bb.